וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה המליצה על בן-אליעזר כמועמדה לנשיאות

17.2.2014 / 14:46

סיעת העבודה התכנסה במטרה להמליץ על מועמדותו מטעמה של בנימין בן-אליעזר לתפקיד נשיא המדינה. הוא יצטרף לראובן ריבלין, דליה דורנר ודן שכטמן המתחרים על החלפת שמעון פרס

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

סיעת העבודה התכנסה בצהריים (שני) על מנת לדון במועמדותו של בנימין (פואד) בן אליעזר לנשיא המדינה. הסיעה קיבלה החלטה פה אחד, מלבד ח"כ שלי יחימוביץ' שנמנעה, לפיה בן אליעזר הוא מועמד הסיעה. "מבלי לגרוע מהיותו של פואד מועמד ראוי, ומבלי לפגוע בכבודו של איש, בנושא זה יש צורך בשיקול דעת כבד-משקל שחורג מהגבולות הפוליטיים המקובלים", אמרה יחימוביץ'. "מדובר בהצבעה שהיא ממילא אישית וחשאית, ואני מתחייבת כי אבחר, אחרי שיקול דעת רציני, במועמד הראוי מכולם".

יו"ר המפלגה יצחק הרצוג אמר במהלך הישיבה על בן אליעזר: "עברת את כל המסלול הקשה של קליטה בישראל ההולכת ונבנית. הובלת חיילים בשדה הקרב בגבורה ובאומץ לב. תרמת תרומה נכבדה בשלום ובכל כך הרבה תחומים, היית מנהיג מפלגת העבודה, אנחנו גאים בכך ומאחלים לך בהצלחה".

ישיבת סיעת העבודה, 6 במאי 2013. יואב דודקביץ'
הסיעה אישרה את התמודדותו מטעמה/יואב דודקביץ'

הרצוג התייחס גם לעיכוב הארוך בבחירת יו"ר קבוע לוועדת החוץ והביטחון. "אני אומר לביבי ויאיר, מדינה זה לא משחק. אם אתם לא מסכמים עד 23 בפברואר מי יהיה יו"ר הוועדה, אני וכבל נעתור על זה לבג"ץ כדי לכפות את סיום המחזה האבסורדי הזה", אמר. "צריך יו"ר חזק שיפקח על מערכת הביטחון ונתבע התערבות חיצונית. נעתור נגד ראש הממשלה, שר האוצר ויו"ר הכנסת כדי לפתור את גן הילדים הזה אחת ולתמיד".

מועמדותו של בן אליעזר מצטרפת למועמדותו של ראובן (רובי) ריבלין, שכבר אסף שישה תומכים מתוך עשרה חברי כנסת הדרושים על מנת להתמודד לתפקיד. בין תומכיו של ריבלין נמצאים ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד-ביתנו) וכן שר השיכון והבינוי אורי אריאל מהבית היהודי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דליה דורנר. ניב אהרונסון
"רציתי לעלות לציבור פעם אחת אישה". דורנר/ניב אהרונסון

כמו כן, נשיאת מועצת העיתונות ושופטת בית המשפט העליון בדימוס, דליה דורנר, הודיעה ביום חמישי האחרון כי תתמודד אף היא על תפקיד נשיאת המדינה. "זה מאוד מאוד מאוד רחוק", אמרה דורנר, שהייתה שופטת בבית המשפט העליון בשנים 2004-1993, בראיון לתכנית "הכול דיבורים" ברשת ב'. "היו אליי פניות, זה כמובן מחמיא. רציתי לעלות לציבור פעם אחת אישה. אם לא בפעם הזו, אז בפעם הבאה. הפונים מטפלים בחתימות. אם יהיו עשרה חברי כנסת, מה טוב. אם לא, אז לא. מה שעומד מאחוריי זה לפתוח פתח לאישה. מעבר לזה שזה מחמיא לי, אני חושבת שזה חשוב לפתוח פתח לנשיאות", הוסיפה דורנר בת ה-79.

למרוץ לכס הנשיאות הצטרף גם זוכה פרס נובל לכימיה פרופ' דן שכטמן שהודיע לפני כחודש על התמודדותו לתפקיד. ההודעה, שפורסמה לראשונה ב"יומן" בערוץ הראשון, זכתה לתמיכה ולאהדה, מצד הקולגות וגם מצד אזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully