וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפתוח בחקירה פלילית נגד ניצב ארביב

דן מרגלית

17.2.2014 / 11:04

לגרסתו של הרב יאשיהו פינטו, הסדיר לניצב מנשה ארביב בילוי סדרתי במלון שבבעלות חסידו בן ציון סוקי במנהטן, ניו יורק. פעם ועוד פעם ועוד פעם. גם 2,000 דולרים בחודש לבנו צחי. עוד טרח להשיג לבן היתר עבודה בארה"ב, ובעיקר הסדיר בעבורו הנחה גדולה לרכישת דירה המגעת כדי מאות אלפי שקלים.

אם עסק בכך בפרטנות - מתי היה לרב פינטו זמן ללמוד תורה? מתי קיים את מצוות "והגית בו יומם ולילה"? הרי ארביב לא היה בן יחיד אצל פינטו, גם לא "הבן יקיר לי, אפרים". רבים כמותו הצטופפו בחצרות הקודש באשדוד ובמנהטן, והרב דאג לכולם כאב רחמן, והטיפול והארגון צרכו זמן רב, ויצאה התורה נכלמת, רחמנא ליצלן.

אם נכונה גרסתו של הרב פינטו, כי אז הוא השחית בכירים בשלטון החוק בישראל. הן ארביב והן אפרים ברכה, ועוד רבים?רבים שסביר כי ינסה לסבך במהלך משפטו, וזה המקום לשאול - עוד בטרם יישב על ספסל הנאשמים - האם אדם שנהג כך ראוי לשמש מורה הלכה בישראל? סימן השאלה מיותר.
מצד אחר, אם נכונה גרסתו של עורך הדין יהושע רזניק שלא היו דברים מעולם; שלקוחו לא קיבל הנחה לקנות דירה ולא גר חינם במלון בניו יורק, ובנו לא קיבל כסף מדי חודש - כי אז הרב פינטו הכפישו, והוא יודע מה דעת תורה כלפי "המלבין פני חברו ברבים".

הציבור יודע מיהו הרב פינטו

בית המשפט יקבע מה יעלה בגורלו של הרב פינטו בהתאם להליך הפלילי ולעדויות שייחקרו שתי?וערב. אבל מי הוא הרב פינטו לפי גרסתו שלו, או לפי זו המבקשת להפריכה - יודע הציבור כבר עתה. לכן נהג יהודה וינשטיין נכון כאשר דחה את הצעתו המכוערת של פינטו להסגיר את ארביב ולמלט את ראשו, והחליט להעמידו לדין.

עם זאת ברור כי יש לפתוח בחקירה פלילית מלאה נגד ארביב. אם ייאותו פינטו ואנשיו להעיד על המעשים בבית המשפט ולהיחקר עליהם - מה טוב; ואם לאו צריכה המחלקה לחקירת שוטרים לגייס את כל כישוריה וקשריה כדי לרדת לחקר האמת כדי להחליט אם להעמיד לדין את ראש הבולשת הישראלית, אם לאו.

חשש אורב שמא יחזור וינשטיין על משגהו המהותי בפרשה הנושאת את שמם של גבי אשכנזי ובועז הרפז. אז צריך היה להעמיד לדין את הרפז בהתאם לכתב האישום שגיבש נגדו והותיר על המדף; ואז היה עליו להיענות להצעת מיכה לינדנשטראוס לחקור את כל הטיעונים שהעלה הרפז במאי 2012 נגד אשכנזי ואבי בניהו וארז וינר ואחרים. אחר כך, במהלך משפטו של הרפז, אפשר היה לברר אם יש מקום לעיסקת טיעון עימו, אם לאו.

כך גם כאן. פינטו לדין בניגוד למהלכו שנועד לחמוק מלשאת באחריות לתוצאות מעשיו, וארביב לחקירה עד כלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully