וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מצליחים להתמודד עם הפשע? קראו לו טרור

מאיר סוויסה

16.2.2014 / 16:57

הפשע משתולל ברחובות, עד כדי כך שהמתנקשים בטיילת בתל אביב בשבת הצליחו מתנקשים להפר את שלוות המבלים בעיר. אז מה עושה המדינה? פשוט משנה את השם של התופעה

מדינת ישראל מנהלת כבר עשרות שנים את השיח התקשורתי-ציבורי מול הטרור הפלסטיני, חיזבאללה ואיראן באמצעות קודים השאובים מעולם התדמיות של הפרסום והשיווק. העם מכיר ורוצה סיסמאות פשוטות וחדות. קשה להסביר לאומה שלמה בשלוש דקות בפריים-טיים למה ואיך מכונית תופת מתפוצצת בלב ישוב הומה אדם, או טילים שנוחתים על הראש של המעצמה האזורית.

אז מה עושים במאבק נגד ארגוני הפשע? מכניסים לתבניות הסברה. אם פעם קראו להם עבריינים, אז היום הם ארגוני פשיעה. אם בעבר היה מדובר ב"חיסול חשבונות" אז היום קוראים לכך "טרור פלילי". מדוע? כי ככה העם מבין מי הוא האויב. יש טרור פלסטיני ויש טרור פלילי - עכשיו הכול מובן. יש אויב ברור ואותו יש לגדוע.

במקרה הזה, בתפקיד הגנרל עם הרטייה או התחבושת על הראש הוא לא אחר מאשר המפכ"ל יוחנן דנינו. הוא צריך להדביר את הטרור הפלילי, הוא חייב לקבוע קו אדום ולשקם את כוח ההרתעה. נשמע מוכר. אפשר לעשות "גזור - הדבק" מנאומים של הרמטכ"ל או שר הביטחון בתגובה לירי רקטה לעבר שדרות או פיגוע ירי על הגדר בעזה.

מבצע עכשיו

האירוע בשבת בטיילת בתל אביב נכנס למשוואת האדישות והסובלנות הישראלית. גם היא עוברת דרך תדמיות וסטראוטיפים. "הטעות" של המחבלים, סליחה המתנקשים (גם זו מילה חדשה), שהם חצו את הגבול פעמיים.

פעם אחת הם הפרו את מנוחת קפה המקיאטו של אזרחי מדינת תל אביב. שלוות התל-אביבים הופרה כאשר מתנקשים חצו את הגבול מיפו, חתכו את הגדר שעוברת בנקודת הביקורת במאפיית אבועלפיה תוך שהם מפרקים את כל הכדורים במחסניות אקדחי התשעה מילימטרים שלהם. כדור אחד גם מספיק. מה שמלמד שלא מדובר במתנקש. תשאלו את איש אש"ף ד"ר פאתחי שקאקי שחוסל במלטה שם הספיקו שלושה כדורים בלבד שניים בראש ואחד בעורף.

חציית הגבול השנייה מתבטאת בתעוזה שלהם לעשות זאת באור היום. יש משהו בוטה וחצוף בכך. המחבלים החדשים תפסו תעוזה. כותרות העיתונים חזרו על המנטרה: "בצהרי היום בטיילת בתל אביב". החיסול הזה מזכיר קצת את הפיגוע במלון פארק בנתניה שהביא ליציאת צה"ל למבצע חומת מגן. קודם לאירוע הנורא הזה אירעו פיגועים לא פחות קשים ונוראים. אבל בחג פסח זה יותר מדי בשביל הישראלים. כך נהגה ישראל בעקבות ניסיון ההתנקשות בחייו של השגריר שלמה ארגוב - בגין יצא למבצע שלום הגליל. כך מוטב שישראל תנהג הפעם.

כיוון שמדובר בעולם של תדמיות, ראוי לדנינו שבתקופת כהונתו תצא המשטרה למבצע לשלום הציבור. מבצע שיחדור לקיני ארגוני הפשיעה, יחסל אותם אחת לתמיד וימגר אותם מרחובות ישראל. ברצינות עכשיו, המשטרה נקלעה סתם ל"מזל רע". צירוף מקרים בסטטיסטיקה הוא סטיית תקן. עכשיו צריך לתקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully