וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסר המידתיות – שוב רק נגד ישראל

יורם שוייצר

16.2.2014 / 11:02

מכל הבעיות שבעולם בלטה בנאומו בכנסת של נשיא הפרלמנט האירופי, מרטין שולץ, הטענה כי הישראלי הממוצע צורך 70 ליטר מים בעוד הפלשתיני מוגבל רק ל?17 ליטר מים ביום. את הנתון מעורר הסנסציה שהרעיש אותו והחריד את חוש הצדק שלו לא קרא בכתב עת מכובד או במחקר אקדמי, אלא שמע אותו מצעיר פלשתיני פלוני ברמאללה.

אכן, הצדק, חוש המידה והדייקנות מטרידים מאוד את מצפונם ושיגרת חייהם של טיפוסים מערביים, בעיקר בשל הנטייה האובססיבית לפרפקציוניזם, המאפיינת חלק מעמי יבשת אירופה ובעיקר את הגרמנים. שוב ושוב עולה בטענותיהם של אלה כלפי ישראל התביעה למידתיות ביחסה לפלשתינים, בעיקר כשמדובר בצעדיה ההגנתיים. תביעה זו גברה במיוחד בשנים האחרונות בעקבות מבצעי צה"ל ביהודה ושומרון ובעזה.

לא אחת, בעקבות מבצעים אלה, הציגו מדינאים אירופאים בזעם את מספר הנפגעים הגדול שהיה מנת חלקם של הטרוריסטים הפלשתינים בשטחים לעומת נפגעיה המעטים יחסית של ישראל. היתה בטענה "מצפונית" זו הנחה מובנית, הבנויה על ניסיון ההיסטוריה ועל משאלת הלב הכמוסה כי אם לא יעלה מספר קורבנות היהודים על זה הפלשתיני, הרי ראוי כי מספר ההרוגים בשני הצדדים יהיה לפחות שווה. לטעמם של מנהיגי האיחוד האירופי, אין זה משנה שהפלשתינים יורים את פגזיהם במתכוון לעבר האוכלוסייה הישראלית וכי ישראל נמנעת ככל יכולתה מפגיעה באזרחים פלשתינים. לגביהם, העובדה כי הפלשתינים שנפגעו בשוגג שימשו מגן אנושי אינה מעלה או מורידה דבר.

פשוט לא בדק?

שולץ מוכר בגרמניה דווקא כאוהד ישראל והיו שלימדו עליו סניגוריה בטענה שהוא "פשוט לא בדק". ואכן, שולץ אינו מודע לשאיבת היתר הפיראטית של הפלשתינים בשטחים, המדלדלת את מי התהום. הוא אינו מעודכן לגבי מי השופכין הפלשתיניים, המזהמים את האקוויפרים המשותפים. סביר שהר שולץ יודע על הפרויקטים הישראליים היצירתיים עתירי העלות להתפלת מי ים, המאפשרים לישראל לכסות על גירעונות המים ולספק לאזרחיה מים כנדרש, בעוד הערבים משקיעים את משאביהם בהרג ובטרור. ברם, בתור איש מצפון ומידתיות הפריע לשולץ, כנראה, שהישראלים מתקלחים יותר. חבל.

מעניין, אך התביעה האירופית ל"מידתיות" עלתה גם בראיון שערכה הטלוויזיה הבריטית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו באוגוסט 2006. המראיין שאל אז כיצד ביבי מסביר את העובדה שיותר אזרחים לבנונים נהרגו מאזרחים ישראלים ונענה: "אתה לא באמת רוצה ללכת בכיוון הזה?". המראיין, שנפל בפח, שאל: "למה לא?" ונתניהו ענה: "כי יותר אזרחים גרמנים נהרגו במלחמת העולם מאשר אנגלים ואמריקנים יחד, ואין ויכוח שזה נבע בגלל התוקפנות של גרמניה. נוסף על כך, אחרי הבליץ הפציצה אנגליה בתגובה ומחקה את העיר הגרמנית האזרחית דרזדן לחלוטין". נתניהו הוסיף: "אני רוצה להזכיר לך שבשנת 1944, כשהבריטים רצו להפציץ את מטה הגסטאפו בקופנהגן, הטייסים שלכם החטיאו ושרפו בית חולים לילדים עם 83 ילדים דנים בתוכו"... המראיין הבריטי נדם.

שולצי הנכבד, המידתיות במים מעוגנת כבר בהסכמים. עם זאת, עקרונות המלחמה, הניצחון וההרתעה, שצלחו באירופה, מבוססים על הכרעה ועל חוסר מידתיות בנזק ובנפגעים. אם לא יבחרו הפלשתינים בשלום, זה מה שיקבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully