וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלה חדשה בלבנון: החוץ והאוצר - לחיזבאללה

16.2.2014 / 0:03

בתום עשרה חודשים של מבוי סתום, הכריז ראש הממשלה תמאם סלאם על הקמת ממשלת אחדות בלבנון. האתגרים העומדים בפני השרים רבים, בראשם המאבק בטרור ומניעת זליגת הלחימה מסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לאחר עשרה חודשים של מה שנראה כמבוי סתום פוליטי, הוכרז אתמול (שבת) על הקמת ממשלה חדשה בלבנון, בראשותו של תמאם סלאם, סוני בן 67 המקורב למחנה "14 במרץ" האנטי-סורי. לבנון תפקדה למעשה ללא ממשלה קבועה מאז התפטרותו של ראש הממשלה לשעבר נג'יב מיקאתי בחודש מרץ האחרון. כעת מקווים במדינה המשוסעת כי בכך יבואו לסיומם גלי האלימות שזלגו מסוריה השכנה, ותושב היציבות הפנימית.

הפרלמנט הלבנוני החליט כי תמאם סלאם יעמוד בראשות הממשלה כבר בחודש אפריל 2013, אולם במשך תקופה ארוכה הוא לא הצליח להרכיב ממשלה בשל היריבות בין מחנה "8 במרץ" של חיזבאללה ומחנה "14 במרץ" של מפלגת "העתיד" הסונית. כעת, אחרי ההסכמות להקמת קואליציה, נראה שמחנה חיזבאללה יכול להיות מרוצה - שכן הוא תפס עמדות בכירות בממשלה, עם ג'בראן באסיל, שר האנרגיה לשעבר, שיכהן כשר החוץ, ועלי חסן חליל, שר הבריאות לשעבר, שיכהן כשר האוצר.

עוד בוואלה! חדשות:
במשטרה מודים: אנחנו מוגבלים במניעת גל החיסולים
מתכוננים למלחמה הבאה: הצצה לאימונים של גדוד 101
החורף חזר: נהריה הוצפה, 20 ס"מ שלג בחרמון

ראש ממשלת לבנון, תמאם סלאם, מכריז על הממשלה החדשה, פברואר 2014. רויטרס
קרא לחיזבאללה למשוך את כוחותיו מסוריה. ראש הממשלה תמאם סלאם, אתמול/רויטרס

כאמור, ממשלת מעבר ניהלה את ענייני המדינה מאז התפטרותו של מיקאתי, שהגיעה בעקבות חילוקי דעות קשים עם חברי ממשלתו המזוהים עם עמדותיו של ארגון חיזבאללה בנוגע למלחמת האזרחים בסוריה. ראש הממשלה הנכנס הכריז היום כי הממשלה שהוקמה "מתוך האינטרס הלאומי" תפעל ברוח של הכללת הגורמים הפוליטיים השונים.

סלאם הוסיף כי הוא מקווה שהממשלה החדשה תאפשר עריכת בחירות לנשיאות לבנון, לפני סיום הקדנציה של הנשיא מישל סולימאן בחודש מאי הקרוב, כמו גם בחירות לפרלמנט, אשר היו אמורות להתקיים בשנה שעברה אך נדחו בעקבות המשבר הפוליטי. "אני מושיט יד לכל המנהיגים, וסומך על תבונתם להשיג את מטרותינו", אמר סלאם, "אני קורא לכולם לעשות ויתורים לטובת האינטרס הלאומי".

"עלינו להתמודד עם הסוגיות הכלכליות והחברתיות המסובכות שלנו", ציין ראש הממשלה, "החשובה שבהן היא המספר ההולך וגובר של אחינו הסורים שמגיעים כפליטים, והעומס שעניין זה הטיל על לבנון". הוא הוסיף כי בכוונתו להילחם בגלי האלימות להם עדים אזרחי המדינה באופן מוגבר בעת האחרונה. סלאם הבטיח כי הממשלה החדשה "תשיב את המדינה לרכבת אל עבר היציבות".

בנאום שנשא שלשום יו"ר מפלגת "העתיד" וראש הממשלה לשעבר, סעד חרירי, הוא הביע תמיכה בממשלת אחדות, והבטיח כי יפעל נגד קיצוניות בפלג הסוני, ממנו הוא מגיע. הוא קרא לחיזבאללה למשוך את כוחותיו מסוריה, על מנת למנוע את החרפת האלימות על בסיס החלוקה לפלגים בלבנון.

בתוך כך, שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בירך על כינונה של הממשלה החדשה, והציג דרישה מצד ארצות הברית. "אנו מצפים כי הממשלה תטפל בבעיות הדחופות - הביטחוניות, הפוליטיות והכלכליות - בלבנון", אמר. הוא הוסיף כי ארצות הברית תמשיך לתמוך בריבונות לבנון ובכוחות הביטחון במדינה.

השתתפה בהכנת הידיעה: נטשה מוזגוביה, וושינגטון

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully