וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקר ישראלי: הקוראן תומך בזכות היהודים על הארץ

כתב וואלה! חדשות

23.8.2002 / 0:01

המזרחן ד"ר נסים דנה ל"מקור ראשון": ב-3-4 מקומות שונים בקוראן אומר אללה למשה רבנו שארץ ישראל היא של עם ישראל; "אנשי הדת המוסלמים סומכים על כך שהמוסלמים לא מכירים את הקוראן"

למרות יחסו המזלזל של הקוראן ליהודים, מעולם לא הוטלה בספק בספר זכות היהודים על הארץ, כך טוען ד"ר נסים דנה, שהחל במחקר מעמיק על יחס הקוראן ליהדות. לדבריו, "בשלושה-ארבעה מקומות שונים בקוראן אומר אללה למשה רבנו שארץ ישראל היא של עם ישראל. יתרה מכך, המפרשים אומרים אפילו שכשמדברים על נחלה עתידית לעם ישראל, מדובר על נחלה שתשתרע מהפרת ועד הנילוס".

דנה, מזרחן מהמכללה האקדמית יהודה ושומרון באריאל, יצא לפנסיה כדי לערוך את המחקר. לפני כן הוא שימש במשך כ-40 שנה ראש האגף לענייני עדות דתיות במשרד הדתות. לשבועון "מקור ראשון", בגיליון שמתפרסם היום, הוא אומר כי "אנשי הדת המוסלמים סומכים על זה שהמוסלמים לא מכירים את הקוראן. העניין שכל אדמת ישראל היא וואקף מוסלמי לא מעוגנת בקוראן, אלא רק בתורה שבעל-פה, וסותרת אותו".

"ירושלים אינה נזכרת בקוראן"

במהלך מחקרו מתכוון דנה לחקור לעומק את היחס ליהדות בכל 114 פרקי הקוראן. בשלב זה הוא סיים את איסוף החומר ולדבריו הוא מצא התייחסויות לעניין בלפחות שלושים פרקים. דנה, לדוגמא, מתמודד עם אמונת המוסלמים כי כיוון התפילה הראשון שניתן להם היה ירושלים, משם, לכאורה עלה מוחמד לשמים. "ירושלים אינה נזכרת בקוראן ולו פעם אחת", הוא אומר, "אלא במשתמע, כאשר המוסלמים נדרשים לא להוסיף ולהתפלל לעברה. הפסוק בקוראן אומר בשנת 624 לספירת הנוצרים: 'מכאן ואילך אל תפנו עוד פניכם לירושלים, כי אם למכה'".

עוד טוען דנה כי חלק מרעיונותיו של הנביא מוחמד הושתתו על רעיונות יהודיים, כמו המנוחה בשבת וצום ביום הכיפורים. בפרק 46 של הקוראן, הוא אומר, כתוב כי 'התורה שלי באה כדי לאמת את התורה היהודית בלשון הערבית'". "נראה לי כבר עכשיו", מסכם דנה, "שהאיסלאם, לדורותיו ולפרשניו, מתייחס ליהדות בהתאם לנטיות לב פוליטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully