וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אוגנדה התחרט: יחתום על חוק המעניש הומואים

15.2.2014 / 2:44

ועדה שמינה יוורי מוסווני הציגה לו את ממצאיה, ולפיהם להומוסקסואליות השלכות בריאותיות על הציבור. "הנשיא הדגיש כי מי שיקדם, יציג או יעשה מעשה שכזה – יטופל בחומרה"

נשיא אוגנדה יוורי מוסווני. יולי 2012. Carl Court, AP
חושש מציבור שמרני, אך גם משלילת תרומות מצד המערב. הנשיא הוותיק מוסווני/AP, Carl Court

למה לא אוגנדה? הנה סיבה אחת: הנשיא יוורי מוסווני הבהיר אתמול (שישי) כי בכוונתו לחתום על חוק שנוי במחלוקת נגד הומוסקסואלים, הקובע כי מי ש"יקדם הומוסקסואליות" ייענש בחומרה רבה. במהלך כינוס של מפלגת השלטון – תנועת ההתנגדות הלאומית (NRM) – הציגה לנשיא קבוצה של מדענים את ממצאיהם בנושא הומוסקסואליות. היועץ לעניינים מדעיים, ד"ר ריצ'רד טושמרייווה, אמר באירוע כי "להומוסקסואליות השלכות בריאותיות חמורות על הציבור, ולפיכך אין לקבלה".

הוועדה הממשלתית שבחנה את הנושא פרסמה אתמול הודעה שבה נאמר כי אין כל גן האחראי על הומוסקסואליות, וכי "לא מדובר במחלה, אלא בהתנהגות אבנורמלית שניתן לרכוש אותה במהלך החיים". "מוסווני הכריז שיחתום על החוק מכיוון שהתקבלה תשובה לשאלה אם ניתן להיוולד הומוסקסואל או לא", הודיע אניט אוולין, דובר מטעם המפלגה. "הנשיא הדגיש כי מי שיקדם, יציג בגאווה או יעשה מעשה של הומוסקסואליות כשכיר חרב – היחס אליו לא יהיה סובלני והוא יטופל בחומרה", הוסיף.

עוד חדשות מהעולם:
465 אלף בארה"ב ללא חשמל: "לא יכולים לחכות לקיץ"
שמונה ישראלים נפצעו בתאונת דרכים בתאילנד
ארדואן: צריך למחוא כפיים לאזרחים שהיו על המרמרה

תחילה קבע החוק עונש מוות

בחודש שעבר אותת הנשיא האוגנדי כי בכוונתו דווקא לגנוז את החוק, שגרר ביקורת חריפה מגורמים במערב התורמים למדינה וכן מארגוני זכויות אדם מאז נוסח ב-2009. מוסווני מצטייר כמי שמחד גיסא מנסה לרצות את ציבור הבוחרים – שמרביתו שמרני ומתנגד להומוסקסואליות – ומאידך גיסא איננו רוצה להרחיק מארצו תורמים מערביים.

החוק האוסר על קידום הומוסקסואליות הוצג לראשונה ב-2009, ובתחילה קבע כי ייגזר עונש מוות על העושה מעשים הומוסקסואליים. מאוחר יותר שונה החוק וקבע תקופות מאסר ממושכות למי שיורשע ב"הומוסקסואליות חמורה".

הומוסקסואליות נחשבת לטאבו ביבשת השחורה, והיא בלתי חוקית ב-37 מדינות אפריקניות. לדברי פעילים מקומיים, מספרם של ההומוסקסואלים המוצהרים קטן מאוד, וזאת בשל החשש ממאסר, אלימות כלפיהם ואובדן של מקום העבודה. מוסווני מכהן כנשיא אוגנדה זה 28 שנים, והוא אחד המנהיגים האפריקנים הוותיקים ביותר. אמש העבירה מפלגתו החלטה הקוראת לו להתמודד לכהונה נוספת בבחירות ב-2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully