וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע של 900 קילומטר: אקדח מתנת סדאם חוסיין בשרון

במהלך בדיקה שגרתית בכפר קאסם נמצא אקדח ועליו הקדשה מהצורר העיראקי: "מתנת נשיא עיראק סדאם חוסיין למי שהגן על מולדתו". האקדח הוחרם ונער בן 17 נעצר בחשד להחזקתו

צילום: באדיבות תחנת משטרת קדמה, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

מזכרת מהרודן: במהלך פעילות שגרתית בכפר קאסם, עצרו אתמול (רביעי) שוטרי תחנת קדמה רכב שעורר את חשדם לבדיקה ולאחר חיפוש קצר מצאו בו אקדח. על כלי הנשק, שהוחזק בניגוד לחוק, הייתה חריטה בערבית. האקדח נמסר לאחד השוטרים שתרגם את הכתוב: "מתנת נשיא עיראק סדאם חוסיין למי שהגן על מולדתו".

בשנים האחרונות תפסו שוטרי תחנת קדמה מאות כלי נשק שהוחזקו בניגוד לחוק על ידי תושבים המתגוררים ביישובי השרון. אקדחים, רובים, אמצעי לחימה שונים ומטעני חבלה הם רק חלק מרשימה ארוכה. במהלך פעילות של צוות מסמ"ג 7 של מג"ב בכפר קאסם, עיכבו הלוחמים רכב מסוג הונדה אקורד לבדיקה. כאשר כרזו לו לעצור בצד, הרכב החל להימלט מהמקום תוך נסיעה פרועה בכבישים.

אקדח שנתפס בשרון ועליו חריטה של סדאם חוסיין, ינואר 2014. חטיבת דובר המשטרה
אקדח מסוג ברטה 9 מ"מ עם הכיתוב בערבית/חטיבת דובר המשטרה

כעבור מספר דקות הגיע הרכב ואחריו הלוחמים לדרך ללא מוצא. "כשהרכב נעצר זיהינו חשוד שפתח את הדלת האחורית והחל להימלט רגלית מהמקום", סיפר מפקד הצוות, פקד ג'ואד קבלאן. "מיד אני ולוחם נוסף התחלנו לדלוק אחריו. בשלב מסוים צמצמנו את המרחק ממנו וצעקנו לו לעצור".

החשוד, תושב כפר קאסם בן 17, נעצר במקום, לא לפני שהספיק להשליך מידו דבר מה. הלוחמים עצרו את החשוד ולאחר סריקה במקום, מצאו את החפץ שהשליך: אקדח מסוג ברטה 9 מ"מ. בתחילה הנשק לא נראה חריג, אולם מפקד הצוות זיהה את הכיתוב הייחודי בערבית החרוט עליו, וארץ הייצור - עיראק.

אביו של החשוד מתגורר בעזה ואמו בנצרת. הקשר שלו לעיראק לא ברור, אולם במקרה הזה חוקרי תחנת קדמה יבררו לא רק מה עשה האקדח אצל אותו נער ומה כוונותיו, אלא מהיכן הגיע האקדח לידיו. באירוע נעצרו שני מעורבים נוספים, שנלקחו לחקירה והמשך טיפול בתחנת קדמה.

ידיעות נוספות שאסור לפספס:
צפו בשיא הפחד: טיפוס בגובה 460 מ' ללא עזרה
אסון בירח הדבש: מומחית לצניחה קפצה מצוק ומתה
ים של מזל: חבט באפו של כריש שנשך אותו – וניצל

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully