וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולץ על הסערה בכנסת: "מחויב לייצג את עמדת הפרלמנט"

12.2.2014 / 16:57

יו"ר הפרלמנט האירופי עורר סערה כשאמר בנאומו בכנסת שלישראלים מותר להשתמש ב-70 ליטר מים ולפלסטינים ב-17. בתגובה אמר: "ככה זה בין ידידים - לפעמים יש מחלוקות"

באדיבות ערוץ הכנסת

יו"ר הפרלמנט האירופי מרטין שולץ הגיב היום (רביעי) בפתח פגישתו עם הנשיא שמעון פרס בבית הנשיא לתקרית שאירעה מוקדם יותר בכנסת בעקבות נאומו. "אני מבקר כאן כנשיא הפרלמנט האירופי ומחויב לייצג את עמדות הפרלמנט האירופי, שלא תמיד נוחות לישראל", אמר שולץ. "ככה זה בין ידידים - לפעמים יש גם מחלוקות. על דבר אחד אין מחלוקת - התמיכה של כל מדינות האיחוד האירופי בישראל".

יו"ר הפרלמנט נאם במליאת הכנסת, במסגרת ביקורו בישראל, ואמר: "אין אלטרנטיבה לשלום אם אנחנו רוצים לתת לאנשים חיים בכבוד. גם לפלסטינים יש זכות להגדרה עצמית ולצדק. אמרו לי, ואני שואל אתכם אם זה נכון, שלישראלים מותר להשתמש ב-70 ליטר מים ולפלסטינים ב-17", אמר שולץ בנאומו.

ביקור נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ בכנסת, ינואר 2014. דוברות הכנסת,
יו"ר הכנסת אדלשטיין ושולץ/דוברות הכנסת

תגובה לדברים הביעו ח"כים ממפלגת הבית היהודי זעם, בהם היו"ר, שר הכלכלה נפתלי בנט. בדף הפייסבוק שלו כתבה בנט זמן קצר אחר כך: "עומד יו"ר הפרלמנט האירופי, גרמני במוצאו, ונואם בכנסת ישראל, שני שקרים בוטים: 'פלסטיני זכאי ל-17 ליטר מים לעומת ישראלי שזכאי ל-70 ליטר מים ליום', 'ישראל מטילה מצור על עזה' (זה אחרי שגירשנו 8000 יהודים מעזה ובתמורה ירו עלינו רבבות טילים). לצערי, אף אחד לא טרח למחות או להעמיד אותו על טעותו. לא אקבל הטפת מוסר שקרית נגד עם ישראל בכנסת ישראל. בטח לא בגרמנית".

בתום הנאום, צעקו אורית סטרוק וכמה אחרים: "זה שקר". חבר הסיעה מוטי יוגב צעק לעבר שולץ כי ארץ ישראל ניתנה לעם ישראל, והוצא מהאולם. בעקבותיו נטשו חברי כנסת נוספים כמו אבי וורצמן וסטרוק. סטרוק אמרה אחרי יציאתה מהאולם: "כשנשיא הפרלמנט האירופי יורק עליך, אי אפשר לשתוק, לנגב את הפנים ולהגיד שזה גשם".

שרת התרבות והספורט לימור לבנת אמרה גם היא כי "אי אפשר שלא להעיר". לדבריה, "נתנו את כל הכבוד. עומד פה יו"ר הפרלמנט האירופי ואומר כאן שקר גס כאילו לישראלים מותר להשתמש ב-70 קוב מים ולפלסטינים ב-17. אנחנו לא עונים ודבריו יופצו כאילו מדובר בדבר אמת. כשהוא אומר את זה, אין פלא שחברי כנסת ושרים מתקוממים נגד הדברים. גם הוא עצמו אמר שבפרלמנט האירופי ההפרעות יותר קשות. זה מקומם, מרגיז ושקרי והתקוממנו נגד זה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ביקור נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ בכנסת, ינואר 2014. דוברות הכנסת,
ביקור נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ בכנסת, ינואר 2014/דוברות הכנסת

התגובות משמאל תגובת הבית היהודי לא איחרו לבוא. ראשת מרצ זהבה גלאון צעקה לעבר אורבך: "זה מעשה נבלה מה שנעשה כאן". ח"כ חיליק בר (העבודה) אמר כי ההתנהגות של בנט וחברי הבית היהודי במליאה היא "בוטה, מסוכנת ומכוערת, ובוודאי שלא תורמת לישראל ולמעמדה. בנט וחבורתו שמחזיקים את הקואליציה ואת כלל העם כבני ערובה ומזיקים להליך השלום באופן קבוע, עברו כל גבול ופגעו בישראל ובקשר הרגיש והפגיע שלה גם כך עם אירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully