וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! חדשות: לנתניהו וליברמן עדיף להתפצל

11.2.2014 / 14:41

כשנה לאחר הבחירות שבהן התאכזבו השניים לגלות שהסיעה המאוחדת זכתה ב-31 מנדטים בלבד, סקר חדש מראה כי כוחם של השניים עולה - בתנאי שירוצו בנפרד. צפו במהדורה המלאה

מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ אביגדור ליברמן החליטו לרוץ יחד בבחירות האחרונות, בנימוק שכך תיווצר סיעה שתגרוף לפחות 40 מנדטים. בסופו של דבר, השניים נחלו אכזבה לאחר שהתברר כי הציבור העניק להם 31 מנדטים בלבד. ואולם, סקר TNS טלסקר שהוזמן עבור וואלה! חדשות מראה כי אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, השניים היו מתקרבים מאוד לאותם 40 מנדטים - אך בנפרד, ולא כסיעה מאוחדת.

על פי הסקר, לו היו נערכות היום הבחירות לכנסת, היתה זוכה הסיעה המאוחדת הליכוד-ביתנו ב-35 מנדטים. גבוה בארבעה מנדטים מכוחה בכנסת, אולם עדיין נמוך מהתחזיות שקדמו לאיחוד. ואולם, אם השניים היו רצים בנפרד, היתה מפלגת הליכוד מקבלת 28 מנדטים וישראל ביתנו 11 - סך הכול 39 מושבים בכנסת.

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו מודיעים על איחוד לקראת הבחירות, אוקטובר 2012. עומר מירון
טובים מהשניים? לא במקרה הזה. נתניהו וליברמן מתחזקים בנפרד/עומר מירון

עוד עולה מתוצאות הסקר, כי אין אף מפלגה שמאיימת על שלטון הליכוד. עבור ליברמן מדובר בהישג, כיוון שבסקרים קודמים בהם נדגם בנפרד מהליכוד, הוא זכה ב-7-6 מנדטים בלבד. יחד עם זאת, לא ברור אם מדובר באפקט מלאכותי של עלייה בעקבות דבריו המתונים על שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, או במגמה של ממש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הרצוג לא ממריא, הזינוק של מרצ נבלם

מי שצפוי להתאכזב מתוצאות הסקר הוא יו"ר העבודה, יצחק הרצוג. מפלגתו מקבלת 15 מנדטים בלבד בסקר, בדומה לכוחה הקיים בכנסת. מי שהתיימר לעמוד בראשות הממשלה הבאה, לא זוכה לאשראי גדול מהציבור מאז ניצח בפריימריז את שלי יחימוביץ'. במובן מסוים, לא מדובר בשימור הכוח אלא בירידה עבור העבודה, שכן טרם הפסדה להרצוג, יחימוביץ' זכתה בסקרים ב-19-17 מנדטים. סביר להניח שירידה נוספת בסקרים תסמן רשמית את פתיחת עונת הסכינאות החביבה על חברי העבודה, בדרך לבחירת מנהיג חדש.

נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר הוא עצירת הזינוק של מרצ, שכבר השיגה בסקרי עבר נתונים דו ספרתיים מרשימים, וכעת מתייצבת על שישה מנדטים, בדיוק כמו בכנסת הנוכחית. גם התנועה עם נתון זהה.

מי שעוד יכולים להיות מרוצים הם בני הדודים הפוליטיים - יאיר לפיד ונפתלי בנט. הירידה הדרמטית שחווה לפיד אחרי אישור התקציב נבלמה, ומפלגתו התייצבה סביב 15-14 מנדטים. בנט לעומתו אפילו מתחזק, ועולה ל-14-13 מנדטים.

הסקר הטלפוני נערך ב-10 בפברואר, בקרב מדגם כלל ארצי ומייצג של 500 נשאלים מעל גיל 18, שנדגמו מכלל אוכלוסיית ישראל (כולל ותיקים, עולים ובני המגזר ערבי שרואיינו בשפתם). טעות הדגימה המרבית היא שני מנדטים.

עוד במהדורה:

המשבר ב"הדסה": בית המשפט נענה לבקשת ההנהלה ואישר הקפאת הליכים ללא מו"מ עם עובדי בתי החולים. כיצד מונה פרופ' מור יוסף, מנהל בית החולים לשעבר ומי שמסומן כאחד האחראים לכישלון הניהולי, למנכ"ל הביטוח הלאומי, אחד המוסדות החשובים והגדולים במדינה?

הסערה סביב עסקאות הנד"לן של אהוד ברק לא מרגשת את דן מגן, עורך הדעות של וואלה!, שחושב שאנחנו ממש לא צריכים לדחוף את האף לעסקיו הפרטיים של ראש הממשלה לשעבר.

מעוגלים או טייסים? כהים או בהירים? העננים והגשם מסרבים להגיע אבל פתיחת עונת משקפי השמש כבר כאן. לירוי שופן, עורך וואלה! אופנה, על הטרנדים החמים באופנת משקפי השמש.

המהדורה נפרדת משירלי טמפל, ילדת הפלא הראשונה של הוליווד שהלכה לעולמה בגיל 85.

התחזית: הלילה בהיר וקר, מחר עלייה בטמפרטורות וחם מהרגיל בעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully