וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולחן בהודו: 105 ילדים נקברו חיים

22.8.2002 / 14:04

אפשר להירגע, אחרי דקה נשלפו הזאטוטים ללא פגע מהקבר הטרי; הטקס, הידוע כ"פסטיבל הקברים" הוא פולחן ל-2 אלות הינדיות; המטרה: הגשמת משאלות ההורים; אורח הכבוד: שר בממשלה

105 ילדים הודים נקברו אתמול חיים למשך דקה אחת במהלך פולחן תפילה מסורתי שהתקיים בכפר פראיור במדינה. בטקס, שהתקיים לכבוד שתי אלות הינדיות, נכח גם שר בממשלת מדינת גיאלליטא, שהוזמן כאורח הכבוד. הילדים, שאמורים להיקבר בכשהם מחוסרי הכרה, נטמנו בקברים שהוכנו מראש וכוסו לחלוטין באדמה. אחרי 60 שניות הם נשלפו חזרה לאוויר הצח כשהם בריאים ושלמים.

בעיתון "אינדיאן אקספרס" דווח כי הטקס מהווה בכפר פראיור מסורת בת שנים, הידועה בשם "קוזי מאטארו שירוויזה" או "פסטיבל הקברים". הוא מתקיים פעם בחמש עד שבע שנים. בשנת 1996, בפעם האחרונה שהתקשורת ניסתה לסקר את מהלך הטקס, הסתיים הפסטיבל בהתפרצות אלימה כלפי העיתונאים.

השר, סי דוראיג'י, העומד בראש המשרד לתכנון עירוני במדינה, אמר בתגובה לשאלות העיתונאים: "צפיתי בפסטיבל בהזמנת הקהילה שאירגנה אותו, ואין לי מה להוסיף מעבר לכך".

הילדים נקברים "מחוסרי הכרה"

הכפריים המשתתפים בטקס הפולחן קוברים את ילדיהם בתקווה שמשאלותיהם יתגשמו. בעוד שכל בן זכר בגיל שבין 20-4 יכול לזכות ב"כבוד" ולהשתתף בטקס, רק בנות שטרם הגיעו לבגרות מינית יזכו לכבוד המקביל.

בשלב הראשון של הטקס מפזרים בני המשפחה אפר על ראשו של הילד. לאחר מכן הם מזים על פניו תרסיס מי כרכום, שתפקידו להביא את הילד למצב של "חוסר הכרה". על פי המסורת, במידה והילד נשאר בהכרה השתתפותו בטקס מתבטלת ומשפחתו נקנסת בסכום של 1,000 רופי. בפועל, מדובר בקנס גבוה למדי וחופרי הקברים פיתחו שיטות, כדי להבטיח שהילד יגיע לרגע האמת כשהוא "תשוש" מדי בכדי לנסות ולהיאבק.

בהמשך הטקס נעטף הילד בבגד צהוב ונקבר עם חבריו בחזית מקדש הכפר. ב-60 השניות שעד להוצאתו מהקבר הטרי מזדרזים הורי הילד לשבור אגוז קוקוס ולומר את תפילותיהם. קאלירג', הנשיא הקודם של הכפר, סיפר כי מעולם לא אירעו בטקס תאונות מסוג כלשהו, והודיע שהפעם הבאה בה יתקיים האירוע תהיה בעוד שבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully