וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישלון של הדסה ושל משרד הבריאות

רן רזניק

11.2.2014 / 5:45

צריך לקרוא לפחות פעמיים או שלוש כדי להאמין או כדי להפנים את משמעות הדברים שאמר אתמול בכנסת פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות. גמזו הודה באומץ וביושר כי המשרד בראשותו נכשל כישלון חרוץ מביש ומחפיר בכך שלא הצליח לעשות כל בקרה ופיקוח משמעותיים על בתי החולים של הדסה בירושלים. וזאת הרבה לפני שהם הידרדרו לגירעון העצום (כמיליארד ו?300 מיליוני שקלים) ולסכנת הקריסה והסגירה שמאיימת על בתי החולים המרכזיים בבירה בימים אלה.

גמזו אמר לאנשי הדסה בישיבת החירום של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת: "רציתם שירות רפואה פרטי (שר"פ), רציתם שלא נפקח עליכם. כשנוח לכם אתם בית חולים פרטי וכשלא נוח אתם באים אלינו... איפה היתה הדסה לפני שנתיים כשהגירעון התחיל לתפוח? כשביקשתי לקבל נתונים על השר"פ הסתירו אותם. דו"חות כספיים אף פעם לא קיבלנו".

משרד הבריאות לא כפה בקרה משמעותית

על שאלתה של ח"כ שלי יחימוביץ' השיב גמזו כי בתי החולים הממשלתיים שבבעלות המדינה ובפיקוח משרדי האוצר והבריאות מתנהלים יותר טוב וביעילות גדולה יותר מבתי החולים של הדסה, ואמר עוד בצדק רב מאוד כי הוא היה רוצה שבית החולים יעבור להיות בניהול ובבעלות הממשלה ובכך לאפשר סוף סוף - לראשונה מאז קום המדינה - לבצע בקרה ופיקוח משמעותיים על המתרחש בו.

חשוב גם לומר כי הנהלת משרד הבריאות מצידה לא ניסתה מעולם לאכוף או אף לכפות במקרה הצורך בקרה משמעותית על בתי החולים של הדסה. אפילו בשנה האחרונה לאחר שכבר פורסמו תלונות קשות מאוד על התנהלות השר"פ בהדסה (השר"פ מאפשר לחולה לבחור את הרופא שיטפל בו ולהקדים את התור לטיפול על ידי תשלום פרטי נוסף בתוך כותלי בית החולים הציבורי הדסה) והועלתה ביקורת בנושא זה אף על ידי מבקר המדינה - לא פעלו פרופ' גמזו ושרת הבריאות יעל גרמן לבצע פיקוח ובקרה משמעותיים בהדסה.

ומכאן, שהכשל בניהול הדסה מלווה במקביל גם בהפקרתו של בית החולים על ידי הנהלת משרד הבריאות, אשר התרשלה באופן חמור ביותר בביצוע החובות המוטלות עליו בפיקוח ובבקרה על אחד מבתי החולים המרכזיים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully