וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיאסקו של וינשטיין

דן מרגלית

11.2.2014 / 5:39

היש בעברית מילה המתרגמת ככתבה וכלשונה את ה"פיאסקו", שצלילה בינלאומי? פיאסקו - כישלון חרוץ - הוא סימן ההיכר לטיפול הרופס של יהודה וינשטיין בפרשת הרב יאשיהו פינטו. המשטרה והפרקליטות השלימו את כתב האישום החמור נגד פינטו. במקום להתייצב בשערי בית המשפט המחוזי, החל וינשטיין להתמהמה. כך שיבש בעבר בשיטת הסחבת כתבי אישום של הצווארון הלבן.

היה לו אחד כזה נגד בועז הרפז. שלם, גמור, סופי. הוא בחר בסחבת, סירב לחקור את טיעוניו של הרפז ממאי 2012, וגם נמנע מלהגיש את כתב האישום נגדו לבית המשפט, והכל תלוי באוויר. אחד הבקיאים בפרשה אמר לי השבוע כי כתב האישום נגד הרפז לא יוגש לעולם לבית המשפט. הוא מכיר את וינשטיין ואת הסבך שרקם וקרם כדי שלא יגיע ליעדו, ממש כפי שנהג עם כתב האישום המרכזי נגד אביגדור ליברמן. אביה אלף מהפרקליטות ויואב סגלוביץ' מהמשטרה עמלו שנים להשלים את התיק ולהשיב לכל השאלות המיותרות של וינשטיין עד שהתיק הושלך והתפזר לכל רוח ונמוג.

מישהו ילך לבג"ץ, ובהקדם

עתה הוא חוזר על כך בפעם השלישית. יש כתב אישום נגד פינטו. הפרקליטות והמשטרה שלמות עם תוכנו. צריך להגישו לבית המשפט המחוזי. אם במהלכו יבקשו פרקליטי הרב החשוד, עוה"ד אלי זהר ורועי בלכר, עיסקת טיעון - יהיה אפשר לקיים איתם דיון. אבל לעכב כתב אישום נגד פינטו רק כדי לברר אם ניצב מנשה ארביב קיבל או לא קיבל טובת הנאה? ממש שיבוש הליך משפטי תקין.

לווינשטיין אין מה להסתגר שעות על שעות - בפעם אחת אפילו שבע - עם פרקליטי הרב, שחטא בטרם הגיש את כתב האישום. גם צריך להיות לו ברור ומבורר - שום עבירה המיוחסת למנשה ארביב, הפחותה בחומרתה ממה שמיוחס לפינטו, אינה מצדיקה הקלה בכתב האישום של הרב.
יש טענות נגד ארביב? רוצים לפתוח בחקירה נגדו? בבקשה, הדרך סלולה. לא מגיעים לו יתרונות. הוא האיש האחרון שיכול להתלונן מדוע חוקרים סביבו ולא אותו. כך מנהלים חקירה מקצועית. הנחקר נשאל אחרון. אין מי שיודע זאת טוב ממנו.

אבל האחד אינו בא על חשבון האחר. מה גם שהאחר - פינטו - הוא בכל מקרה חשוד גדול מאשר האחד - ארביב. וינשטיין חייב לדעת כי עיני אביה אלף ויואב סגלוביץ' מפרשת ליברמן, וכן מיכה לינדנשטראוס ויעקב (מנדי) אור מהאירועים של הרפז, נשואות אליו. הם עוקבים אחר התנהלותו. עתה נוסף אליהם גם סניגורו של ארביב עו"ד יהושע רזניק. הפעם שערוריית ההשהיה והסחבת לא תעבור בלי תגובה ציבורית חריפה. מישהו ילך לבג"ץ, ובהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully