וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב היסטורי?פטריוטי

בועז ביסמוט

9.2.2014 / 6:30

טקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף של סוצ'י היה שיעור אוהד בהיסטוריה של רוסיה. מאחר שלרוסים יש חתיכת היסטוריה, קיבלנו חתיכת טקס פתיחה מרהיב ומרתק, לא פחות מאלה של אולימפיאדות בייג'ין ולונדון.

אמנם היתה בערב תקלה מביכה, כשהטבעת האדומה - זו שמייצגת את האמריקות - לא נפתחה ונותרה פתית שלג, אבל פוטין היה יכול ממקום מושבו באיצטדיון האולימפי החדש ליהנות לרגע מעולם שמרכזו רוסיה, ועוד בלי אמריקה. במחשבה שנייה, אולי בגלל התחרות הגדולה בין רוסיה של פוטין לארה"ב - התקלה היתה בכלל מכוונת...

פוטין הכריז על פתיחת המשחקים בסמוך למופע הקסום של אגם הברבורים עם המוסיקה של צ'ייקובסקי. המלחין הרוסי יכול לעדן כל אדם, אפילו את פוטין. צ'ייקובסקי לרגע השכיח את ההומופוביה של הנשיא הרוסי ואת התמיכה שלו במשטר הסורי. חבל שפוטין שכח לדרוש גם את הסימפוניה השנייה של צ'ייקובסקי המכונה "רוסיה הקטנה", הכינוי שהרוסים נתנו לאוקראינה. גם סימפוניה מדהימה, גם אקטואלית, וגם תואמת את הערב ההיסטורי?פטריוטי שקיבלנו.

היו כמובן שביקרו את הדרך הסלקטיבית שבה רוסיה סיפרה את העבר שלה לעולם. וכי מה ציפינו? שהם יבליטו את שלטון סטלין ואת הגולאג? או אולי שמהשמיים נשמע את קולותיהם של ברז'נייב וצ'רניינקו המטיפים לשיבה לימי הקומוניזם? מהשמיים דווקא קיבלנו את הקוסמונאוטים, טייסי החלל הסובייטים, שהוסיפו לאומה בזמנו הרבה כבוד, בדיוק כמו בערב שלשום.

ואם משהו פיקפק ביכולות של פוטין, התבשרנו כי סוצ'י שברה שיא לידות ביום פתיחת האולימפיאדה: 24 בנים ו?10 בנות. אפילו בדקה שבה החל המופע, בשעה 20:14 שעון מקומי, "נולד בן", כפי שבישרה ד"ר אולגה טורנקו.

אמרנו לכם שפוטין שולט בסוצ'י על הכל. אפילו על היולדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully