וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחקים של פוטין

בועז ביסמוט

7.2.2014 / 6:00

אולימפיאדת החורף של סוצ'י יש שם נרדף: המשחקים של פוטין. הנשיא הרוסי רואה במשחקים, היקרים ביותר בהיסטוריה (51 מיליארד דולרים), הזדמנות מצוינת לשלוח מסר חזק לעולם כי רוסיה היא מעצמה כל כך גדולה, עד כי היא מסוגלת לארגן אולימפיאדת חורף בבירת הקיץ הבלתי רשמית של רוסיה.

נוסף על כך, צריך לזכור שבמהלך שלוש השנים האחרונות הפגינו רבבות רוסים נגד נשיאם. פוטין איבד הרבה מהפופולריות שלו בבית. הוא מבקש לנצל את אולימפיאדת סוצ'י כדי לשדר לבני עמו שרק הוא מסוגל להרים פרויקט גדול ומסובך כזה למען יוקרתה של רוסיה, ואם אפשר באותה הזדמנות - גם של נשיאה.

למען המשחקים - ניצחון

במקור, ב?2007, עת קיבלו את אירוח המשחקים, דיברו על תקציב של 11.7 מיליארד דולר, גדול רק בקצת (2 מיליארד) מזה של אולימפיאדת לונדון. אבל ברוסיה ובממלכה של הצאר פוטין הכל אפשרי. כבר ב?2010 עלה התקציב ל?30.6 מיליארד דולר. כאשר פוטין ביקר החודש במקום כדי לפקח בעצמו על ההכנות האחרונות, טיפס התקציב לרף של 50 מיליארד.

על פי הדיווחים של העיתונאים הראשונים שהגיעו לסוצ'י, מצב חדרי המלון, צבע המים ומספר האסלות בתאי השירותים, יש להניח כי כמה מיליארדים נעלמו בדרך. אבל בדרך כלל, ברגע שמתחילים המשחקים הכל מתבהר כמו צבע השלג.
אין ספק שהערב ובמשך 17 יום יצפה העולם ב?2,501 ספורטאים (2,500 ופוטין) שיתמודדו על הזהב. פוטין לא יכול להרשות לעצמו מדליה אחרת. 50 מיליארד דולרים שווים זהב, לא?

ובינתיים, בקווקז יש מי שמבקש לקלקל לפוטין את מופע הראווה שלו. שני הפיגועים שאירעו לאחרונה בוולגוגרד הדליקו נורת אזהרה רצינית במוסקבה. פיגוע יכול למנוע מפוטין את מדליית הזהב. נאחל לפוטין - למען המשחקים - ניצחון!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully