וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחווה המפתיעה של רוחאני לנשיא אובמה

נשיא איראן הכריז על תכנית שאפתנית, במסגרתה כל אזרחי ארצו יכוסו בביטוח בריאות. הסיסמה שבחר, RouhaniCare#, עוררה השוואה לרפורמה המקרטעת שהושקה בארה"ב

נשיא איראן חסן רוחאני מבקר נכי מלחמה במרכז שיקומי בטהראן. ינואר 2014. לשכת נשיא איראן, אתר רשמי
רוחאני מבקר נכה מלחמה במרכז שיקומי בטהראן, בשבוע שעבר/אתר רשמי, לשכת נשיא איראן

נשיא איראן, חסן רוחאני, הכריז על תכנית שאפתנית במסגרתה כל אזרחי המדינה יכוסו בביטוח בריאות. בהודעה שפורסמה בחשבון הטוויטר המקושר עם רוחאני, נאמר כי הצעד הראשון יהיה "לפרוש רשת ביטחון חברתית" לחמישה מיליון איראנים שאינם מבוטחים כלל.

ההודעה לוותה בתגית (האשטאג) RouhaniCare# - מחווה ישירה לרפורמת הבריאות המהפכנית של נשיא ארה"ב ברק אובמה, המכונה ObamaCare. הרפורמה הושקה בסוף השנה שעברה בכישלון מהדהד, כשאתר ההרשמה אליה קרס, לצהלות יריביו של הנשיא. כיום, אחרי אינספור שימועים בקונגרס, הממשל טוען להצלחה נאה בהזנקת התכנית.

רוחאני אמר לאחרונה כי הוא אינו כותב בעצמו את הציוצים בחשבון הטוויטר. ואולם, ההודעות המתפרסמות בחשבון נחשבות בדרך כלל למהימנות, ומשקפות את עמדת לשכת הנשיא בטהראן. ואכן, רוחאני הכריז על תכנית הבריאות בריאיון ששודר בטלוויזיה האיראנית בהמשך הערב. לדבריו, הרפורמה תאחד את כל השירותים המסובסדים במרכזים כליים.

נשיא ארה"ב ברק אובמה בחדר הסגלגל עם ליסה מונאקו, עוזרת לענייני ביטחון פנים, וראש הסגל דניס מקדונו, אפריל 2013. GettyImages
הנשיא ברק אובמה ויועציו בחדר הסגלגל/GettyImages

התגית RouhaniCare# זכתה לפופולריות רבה ביממה האחרונה. הבלוגר אמין סבתי, הכותב בפרסית, אמר ש"צריך ללמד את הסלוגן בבתי ספר ליחצ"נים"; ואילו עיתונאים אמריקנים, מכל קצוות הקשת הפוליטית, התלוצצו על חשבונו של הנשיא אובמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אנדרו קצ'ינסקי, הכתב הפוליטי של "באז פיד", כתב: "אם אתם אוהבים את התכנית שלכם, אתם יכולים לשמור עליה". במקרה הזה, האמירה המפורסמת של אובמה על תכניות הביטוח הקיימות של האמריקנים - שהתבררה בדיעבד כאופטימית מדי – שימשה הפעם כמשחק מלים לתיאור תכנית הגרעין של איראן.

ארון רזא מרט, מהמגזין אקונומיסט, שאל: "האם האתר יעבוד??". העיתונאית לורה רוזן, מהאתר אל-מוניטור, סיכמה: "אולי רוחאני צריך ללמוד מאובמה כמה לקחים, לפני שיאבד את התמיכה בפרלמנט".

כמו אובמה, רוחאני, כבר נתקל בקשיים על הכרזת הרפורמה: הריאיון עמו (שעסק בשלל נושאים) עוכב בשעה, ובמקומו שודרו תמונות מימי המהפכה האיסלאמית. רוחאני האשים את יו"ר רשות השידור, עזתאללה זרקאמי, בעיכוב מכוון של התכנית. בעבר היו לרוחאני עימותים קולניים עם השמרנים באיראן, המתנגדים לגישתו הפתוחה כלפי המערב.

לקריאה נוספת
איראן הקלה בתנאי המעצר של מנהיג האופוזיציה כרובי
קרי מבהיר לאיראן: לא נרפה מהסנקציות הקיימות
מה גורם לזינוק בתחלואת הנפש של האיראנים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully