וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בענף הנדל"ן מעגלים פינות

חזי שטרנליכט

6.2.2014 / 9:11

בחודשים האחרונים, מאז שתי הפרשות שהיכו בגינדי השקעות - קריסת המרפסות בחדרה ומעצר ראשי החברה, נראה שמשהו השתנה. אימפריית גינדי בדור הנוכחי פיתחה עיניים גדולות ותאוות מינוף עצומה. משפחת גינדי אינה היחידה בפרשה הנוכחית, אבל השם גינדי הפך לסמל של תקופה. מתחת לפני השטח זה אותו ענף התכנון הישראלי, שנכלל בתחתית מדינות העולם השלישי ברמת הסיאוב והסרבול שלו. כשמערבבים את כל זה מקבלים שקשוקה מרירה וסרת טעם, ובעיקר הרבה פרשות שמתפוצצות ברעש גדול ובחשדות מעיקים.

צריך לחזק את ידי המשטרה ומערכת אכיפת החוק, שבודקת לעומק את כל האירועים. בענף הזה, שיותר מדי דברים נעשים בו במחשכים, צריך משטרה חוקרת ויסודית, שעם שאר הגופים לא תשאיר אבן שלא הפכו אותה.

הגינדים הם סמל לימי הבועה הנוכחית של ענף הנדל"ן. בשיחותיי עם מנהלי חברות בנייה אחרים תמיד עולות אותן הסוגיות. הם מודים שלא נבנות מספיק דירות, ולכן המחירים מרקיעים שחקים. אבל גם הם משחקים תפקיד במחירים התופחים. חלק מחברות הנדל"ן קונות את הקרקע ומחכות להמשך העלייה. קל לקבלנים להאשים את המדינה והמסים הגבוהים בעלות הדירות היקרות מאוד שהם מספקים, אבל גם הם חלק מהשיטה. חלק מהעסקונה.

הגיעה השעה לקדם אותנו מהעולם השלישי

החשדות בפרשה הנוכחית חושפים רק חלק קטן מהסיאוב העובר על ענף הנדל"ן. אימרה אמריקנית גורסת שעסקאות גרועות נעשות בזמנים טובים. ואנחנו עכשיו בשיא הזמנים הטובים של ענף הנדל"ן, כשאנשים חושבים שדירת חדרון וחצי בתל אביב אמורה לעלות 2 מיליון שקלים.

טוב שמערכת אכיפת החוק פועלת נגד תופעות כאלה, כי כאשר אנשי הנדל"ן מתחילים לעגל פינות, לקצר תהליכים, לחפש איך להזיז את המערכת מהר יותר עם מאכערים, התוצאה מגיעה גם לחלקים אחרים בבניית הבתים. טוב היתה עושה חברת גינדי השקעות לו היתה עושה כעת בדק בית.

באשר למדינה, הגיעה השעה כבר לקדם אותנו מהעולם השלישי אל העולם הראשון ולייצר תהליך תכנון ברור ושקוף. למה צריך את כל הוועדות הציבוריות? במה הן תורמות? אי אפשר לעשות קופי?פייסט לתהליכים דומים במדינות מתקדמות? אולי פעם אחת נלמד מהמקומות שבהם התהליכים האלה מתנהלים כמו שצריך, ולא ננסה להמציא את הגלגל מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully