וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לגל הצתות בפתח תקווה: "מדובר באדם מטורף"

5.2.2014 / 12:40

הכבאים ב"אם המושבות" טיפלו מאז שבת האחרונה בלא פחות משמונה שריפות, מספר חריג במיוחד, אשר על פי החשד יד מכוון עומדת מאחוריהן. "מודאגים במיוחד בגלל הסכנה לתושבים"

חשד להצתות בפתח תקווה. עומר שפירא, דוברות כבאות והצלה פתח תקוה, מערכת וואלה! NEWS
כבאי פתח תקווה בפעולה/מערכת וואלה! NEWS, עומר שפירא, דוברות כבאות והצלה פתח תקוה

מאז סוף השבוע האחרון, מתמודדים כבאי תחנת פתח תקווה עם כמות שריפות בלתי נתפסת, יחסית, בעירם – שמונה במספר. עומס העבודה החריג על לוחמי האש ב"אם המושבות", אינו מקרי, ככל הנראה. זאת, משום שעל פי החשד מצית סדרתי פועל במוקדים שונים ברחבי העיר.

האירוע הראשון התרחש ביום שבת, לאחר שבמוקד התקבל דיווח על שריפה ברחוב ביל"ו. בתום פעולות הכיבוי, הגיע חוקר שריפות למקום וזיהה שמדובר בהצתה, שמקורה בריהוט שממוקם בחדר המדרגות של הבניין. תוך כדי פעולות הכיבוי במקום, התקבלה קריאה נוספת על אירוע שריפה ברחוב פיקה. שם אותרה הצתה מכוונת בבלוני הגז של הבניין. זמן קצר לאחר מכן, התקבלה קריאה על שריפה נוספת ברחוב ביל"ו, מרחק ארבעה בניינים מהאירוע הראשון. גם שם, זיהה חוקר השריפות הצתה בשולחן בלובי הבניין. בהמשך היום, וגם ביומיים שלאחר מכן, הוקפצו הכוחות לטפל בעוד חמש שריפות שונות ברחבי העיר, שזוהו בהן כוונת מכוון להצית את המבנים.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
הותר לפרסום: בעלי "גינדי השקעות" חשודים במתן שוחד
אונס וחשמל באיברי המין: התעללות בילדים בסוריה
זה קרה הבוקר: 2- מעלות בעפולה, 1- בגולן

"לכל אירוע שריפה יש מה שמכונה תבנית אש", הסביר להב אורן שישיצקי, דובר תחנת כיבוי פתח תקווה. "מדובר בנקודה שהחלה השריפה, ובכל שמונת המקרים זיהינו תבנית דומה של הצתת ציוד או ריהוט - בדרך כלל בקומת הלובי של מבני המגורים או במקלט שלהם". לדבריו, בחלק מהמקרים אם לא היה מספיק ציוד שנדלק בקלות היה שימוש גם בחומר בערה. "הבעיה באירועים כאלה", המשיך שישיצקי, "שהעשן די מהר מתחיל לחדור לדירות. מדובר בתרחיש מאוד מסוכן. אנחנו מאוד מוטרדים מהאירועים בעיקר בגלל הסכנה לפגיעה בנפש".

שישיצקי התייחס באופן מיוחד לאחת השריפות בשבת, בה כאמור זוהתה הצתה באמצעות בלון גז, ואמר: "מדובר באדם מטורף, כי מי מסוגל להצית בלוני גז? כולנו זוכרים את האסון בירושלים ואת מחירו הכבד. אם החום היה עולה היה נגרם אסון כבד מאוד".

המשטרה החלה בחקירת השריפות, אך עד שייתפס החשוד בגרימת ההצתות, מבקש שישיצקי את עזרת הציבור. "חשוב מאוד לגלות ערנות וברגע שמזהים התרחשות חשודה מיד להודיע למשטרה", אמר, והדגיש: "כמובן, ברגע שמזהים את תחילתה של אש להתרחק מהבניין ולהזעיק את כוחות הכיבוי וההצלה".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully