וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלה הישראלית: מר קרי, זו לא אשליה

חזי שטרנליכט

5.2.2014 / 7:45

בשבועות האחרונים קרסו ברעש גדול המטבעות של השווקים המתעוררים. בזה אחר זה הם נפלו, ובהם הלירה הטורקית, מה שאילץ את ארדואן להעלות את הריבית לרמה גבוהה במיוחד של 11%. בארגנטינה צלל המטבע המקומי ברעש גדול. ובישראל? הנגידה פלוג מתערבת באגרסיביות ומוכרת שקלים לכל דורש, ובמילים אחרות - קונה דולרים ובכמות גדולה. צרות של עשירים. לישראל רזרבות מטבע עצומות של יותר מ?80 מיליארד דולר. אילו היינו מוחרמים באמת, המשקיעים הזרים היו הראשונים להריח זאת והשקל היה קורס. הריביות על האג"ח של ממשלת ישראל היו ממריאות, בגלל הסיכון המטורף. לא היינו יכולים להתקיים בסביבת ריבית של 1% על השקל.

בשנה שעברה ביקר כאן נשיא צרפת עם פמלייתו. לאחרונה ביקר כאן ראש ממשלת קנדה ואמר: איתכם באש ובמים. וכעת כולם מתעסקים באיזושהי קרן פנסיה של מדינות מצפון אירופה ששונאות את ישראל באופן מסורתי. הארץ שעיר הבירה שלה היא אוסלו - במקום לקבור את עצמה בשלג על כך שהיא הנושאת את שם ההסכם שבחסותו הביאו את רב המרצחים ערפאת מתוניס לרמאללה תמורת שפיכות דמים והסתה - דווקא היא נועצת ומסובבת את הסכין בגבה של ישראל. אז אם אלה פני אנשי אוסלו, מישהו מופתע מהחרמות שלהם?

דנמרק, שבדיה וגם הולנד - מדינות שמממנות פעילות אנטי?ציונית באמצעות קרנות ועמותות הפועלות בישראל, מתוך מטרה מובהקת להעלות את השמאל לשלטון כאן - ממשיכות להטיף לנו מוסר מבחוץ. בתנועת מלקחיים צינית הן מנסות לבלבל אותנו. רוצות שנמשיך בתהליכים שכל בר דעת מבין כיום שהם התאבדות. לא צריך להתרגש יותר מדי מרשימת החרמות של בנק דני, שאמר שהוא לא עומד להשקיע בבנק הפועלים או באלביט מערכות. כו?לה בנק עם כמה שלוחות, רובן בסקנדינביה ובשכנותיה, שממליץ בדף הבית שלו על השקעות בפולין.

הדינמיקה ההיסטרית שמעורר השמאל

אילו היינו מוחרמים כמו איראן, צפון קוריאה או מדינות אחרות, המטבע שלנו לא היה מהחזקים בעולם. ג'ון קרי יכול להמשיך לדבר על אשליית הכלכלה הישראלית, לי יש לא מעט דברים להגיד לו על אשליית כוחה של הכלכלה האמריקנית. אבל אני לא עד כדי כך אובססיבי (סליחה - מחויב). אבל כמה מילים כן אגיד. נכון שאמריקה היא מעצמת?על, אבל היא בחובות הכבדים ביותר בתולדותיה. ישראל מנוהלת ביחס חוב?תוצר מעולה. להגיד שהמדיניות הכלכלית של הממשלה מושלמת? ממש לא. אבל אשליה?

לא הכל ורוד ולא כולם אוהבים אותנו, אבל הדינמיקה ההיסטרית שמעורר השמאל בתוכנו, כאילו עוד רגע אנחנו מוקצים כמו צפון קוריאה, היא מחול שדים מרושע וציני שנועד לקדם אג'נדה לא שפויה שנכשלה שוב ושוב בפני אמון הבוחר בקלפי.

אז אירופה שוב מתעללת ביהודים, כשהיא יכולה, ומבין ניחוחות השנאה מבצבצים גם לא מעט מבטי קנאה. ויש לא מעט במה לקנא בישראל. זה יהיה מטורף להמר על אבו מאזן או על איזשהו עריץ ערבי באזורנו במצב הנוכחי. פשוט משום שהערבים טרם החליטו לאן מועדות פניהם. זה יכול לקחת להם עשרות שנים. בינתיים אנחנו בטח שלא צריכים לבחור באיזשהו צד, פרט לצד שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully