וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעשה הנכון עבור גולן: להשלים - ולחזור למוסיקה

אסף שלונסקי

5.2.2014 / 7:34

אם הרשתות החברתיות הן מדד לרוח הציבור, וכך הדבר, אז המייל רב התפוצה ששלח אתמול אייל גולן לכלי התקשורת היה צעד לא חכם, אחד מכמה צעדים שגויים שעשה לאחרונה, ואינם תורמים למטרת העל שלו - להמשיך הלאה בקריירה.

קשה להתווכח עם מה שכתב גולן. לגבי הילדים והמשפחה שסובלים קשות, לגבי הסיפור שהוא אישית נחקר בעטיו, לגבי תקרית המכס שהרגישה בעיקר כמו רוע טהור של האחראים לה, וגם לגבי החרטה שלו. מי שעוקב אחרי 20 שנות הקריירה של גולן יכול להעיד שגם לגבי היחסים המורכבים עם אביו גולן לא הגזים, ובטח לא כתב במניפולטיביות.

עם זאת, לגבי מה שלא נכתב אי אפשר שלא להרגיש אי נוחות, בלשון המעטה - העובדה שחלקים גדולים בציבור הישראלי חשים גועל מסיפורי הפרשה, ואין כאן שום קשר לשאלת החשדות בפלילים.

לא רוצים אותך בעיריות? תופיע בהיכל התרבות

המכתב של גולן לבטח לא עוזר לשכנע את אלו שכבר חרתו על דגלם להורידו מכס המלכות. מהפרשה הזו, אם ירצה או לא, חקוקים בעיקר ההקלטות של אביו מדבר עם ילדות בהפסקה בין שיעורים בבית הספר, ותמלולי החקירה המביכים. את הקרב על הזיכרון הקולקטיבי הוא כבר לא ינצח.

אז מה בכל זאת אמור לעשות אייל גולן? את שני הדברים שהוא עושה טוב מכולם - להקליט, ולהופיע. לא רוצים אותך בעיריות ובארגונים שונים? תפתח באותם תאריכים את הקופות בהיכלי התרבות ברחבי הארץ. לא ירצו להשמיע שיר חדש? תוציא עוד שיר, יותר טוב. הקהל של אייל גולן אולי לא ייצא לרחובות למענו, לרבים ייקח זמן רב למחול לו, ורק שקט תעשייתי אמיתי, שירים, הופעות ותו לא, עשויים להטות את הכף לטובתו.

טוב יעשה גולן אם ישלים עם השלכות הפרשה. קיים סיכוי סביר שהן לא הרסניות עבורו. ההכנסות בתקופה הקרובה יירדו קרוב לוודאי, אבל אפשר להאמין שביומן שלו עדיין לא יהיו חורים רבים. את הזעם, את העלבון, את הרצון להגיד, ולהסביר, ולצעוק, הוא חייב לקחת לאולפן. כי רק משם הוא יכול, אם בכלל, לחדור חזרה לליבנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully