וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסקבה: "אסד יפנה את כל הנשק הכימי עד 1 במרץ"

4.2.2014 / 10:22

לאחרונה דווח על עיכוב משמעותי במבצע השאפתני לסילוק מאגרי הנשק הקטלניים מסוריה. ארגון עצמאי: מניין ההרוגים במלחמת האזרחים עלה ל-136 אלף, אלפים מהם בזמן שיחות ז'נבה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

רוסיה טוענת כי משטר אסד מתכוון להשלים את פינוי מלאי הנשק הכימי שלו עד סוף החודש. סוכנות הידיעות RIA ציטטה הבוקר (שלישי) את סגן שר החוץ במוסקבה, גנדאי גטילוב, שאמר כי "הסורים הבהירו כי בכוונתם להשלים את התהליך עד 1 במרץ".

המבצע לפינוי הנשק הכימי מסוריה, בהתאם להסכם שגובש בין רוסיה לבין ארה"ב, מתעכב משמעותית. לאחרונה דווח כי דמשק העבירה רק 5% ממאגרי הנשק הכימי שלה אל נמל לטקיה, שם הם מוטענים על גבי ספינות נאט"ו ומושמדים בלב ים.

חיל הים של דנמרק שנשלח לסוריה לפנות את מאגרי הנשק הכימי של המדינה. ינואר 2014. AP
חייל דני, החבר בצוות המפנה את הנשק הכימי מנמל לטקיה/AP

פקידים בכירים בוושינגטון מאשימים את המשטר הסורי בגרירת רגליים. שר החוץ, ג'ון קרי, דרש בסוף השבוע מעמיתו הרוסי, סרגיי לברוב, ללחוץ על הנשיא הסורי בשאר אסד להאיץ את העברת הנשק הכימי אל מחוץ למדינה.

בתחילת השבוע, דיווח ה"סאנדיי טיימס" כי המשטר הסורי ממשיך לאגור נשק מתקדם, כולל נשק כימי וביולוגי. לפי הדיווח, הנשק מאוחסן באזור לטקיה במערב המדינה, שם מרוכז המיעוט העלאווי. גורמים בישראל וברוסיה העריכו כי אסד אוגר את הנשק לקראת אפשרות שהמדינה תחולק לכמה קנטונים בסיומה של מלחמת האזרחים, המתחוללת בסוריה זה שלוש שנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פינוי פצועים אחרי הפצצה בעיר חלב. סוריה, ינואר 2014. AP
תושבי העיר חלב מפנים פצוע שנפגע בהפצצה אווירית, בשבוע שעבר/AP

בתוך כך, הארגון הסורי לזכויות אדם פרסם אומדן חדש למניין ההרוגים במלחמה, וקבע אותו על 136 אלף מתים. הארגון, שמושבו בלונדון ומתבסס על רשת ענפה של מודיעים ברחבי סוריה, הודיע כי חודש ינואר 2014 היה אחד הקטלניים ביותר מאז החלה המלחמה בסוריה בחודש מרץ 2011.

מנהל הארגון, ראמי עבד א-רחמן, אמר כי 48 אלף בני אדם נהרגו במלחמה, בהם 7,300 ילדים. אלפי בני אדם נהרגו בזמן שממשלת סוריה קיימה משא ומתן עם נציגי האופוזיציה בוועידת ז'נבה.

בלבנון השכנה אירע אתמול פיגוע בבירה ביירות. מחבל מתאבד התפוצץ במיניבוס שעשה את דרכו לרובע הדאחייה בדרום העיר, והרג אדם אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully