וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט מנסה להתקרב לחרדים

4.2.2014 / 8:00

לאור העובדה שהציבור הסרוג מותח עליו ביקורת בשנה האחרונה ובעקבות השנאה שרוכשים החרדים, התחיל בנט להתקרב לציבור החרדי. הברית עם לפיד נחלשת ולכן האחים החרדים רלוונטיים

"ההתנצלות" של בנט: "אם נתניהו נפגע, זו לא הכוונה". עומר מירון
נפתלי בנט/עומר מירון

שנה לתפקודו של נפתלי בנט ובקרב בוחריו המציאות לא מאירה פנים. לאור העובדה שהממשלה בה הוא מכהן שחררה מחבלים ואמורה לשחרר עוד, גרמה לביקורת נרחבת מצד גורמים בהתיישבות כנגדו. דווקא בחודש האחרון ובמיוחד בימים האחרונים שינוי במגמה מתחיל להיות יותר ויותר מורגש וגם מתנגדים הופכים לידידים. ציבור המתנחלים אוהב את הנציגים שלו חד משמעיים ולא מתייפייפים. לא מופרכת ההנחה כי המתקפה שלו כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאור הפרסומים שנשקלת הסכמה לאפשר למתיישבים להישאר ביישובם תחת ריבונות פלסטינית, הייתה מחושבת עד לפרט האחרון, לא סתם הוא חזר עליה שוב אמש מול המצלמות.

לאור העובדה שבתוך הציבור הדתי לאומי נמתחה עליו ביקורת במהלך השנה האחרונה ובעקבות השנאה, לא פחות, שרוכש לו הציבור החרדי, התחיל בנט במהלך להתקרבות לציבור החרדי. בנט הבין שהברית עם "יש עתיד" נחלשת ולכן האחים החרדים רלוונטיים יותר. במהלך השבועות האחרונים הוא פועל רבות כדי להיכנס לתקשורת החרדית בכל הזדמנות ועד כה לפחות ברדיו "קול חי" ו"קול ברמה" הוא נוחל הצלחה מסוימת, מנגד העיתונות החרדית לא מוכנה לתת לו במה. גם יועצי התקשורת החרדיים לא עושים לו חיים קלים ולפי מה שהתברר לוואלה! פנייתו של בנט למספר יועצים מרכזיים נענתה בשלילה, אך הוא ממשיך לחפש.

יאיר לפיד ונפתלי בנט בדיון בהשתתפות רה"מ בעקבות חתימות 40 ח"כים בנושא יוזמת השלום הערבית. מאי 2013. עומר מירון
הברית נחלשת. בנט ולפיד/עומר מירון

מספר עובדות גרמו לבנט לפנות למהלך הזה. הראשונה היא העובדה שהוא מבין כי הקרע עם הציבור החרדי מזיק גם בביתו הסרוג. בנוסף בנט לא רוצה לאבד מכוחו האלקטוראלי וגם במפלגתו יש מתנגדים לעיתים ולכן הוא דואג לעתיד הלא נודע בבחירות הבאות. עובדה נוספת ומרכזית היא עובדת פטירתו של הרב עובדיה יוסף שעל פי התחזית תגרום לאיבוד מנדטים לא מבוטל מש"ס וזאת עוד לפני שהזכרנו את מאבקי הצמרת בין אריה דרעי ואלי ישי שייתכן ויובילו לפילוג במפלגה ולאיבוד קולות. בנט רוצה בין השאר לקבל גם נתח מהקולות הללו.

לדברי גורמים במפלגתו הוא מנסה לפנות לציבור החרדי המתון להשלים איתו ולגרום לו לתמוך בבית היהודי. לצורך כך בנט מנסה לדבר בכל הזדמנות ישירות לציבור החרדי, דרך מנהגי הציבור החרדי הוא מבין שאין לו סיכוי. בחודשים האחרונים מתנהלים מגעים בין בנט והרב חיים אמסלם, שהודח מש"ס ולא הצליח לעבור את אחוז החסימה בבחירות האחרונות. הרב אמסלם מחפש בית ובנט מחפש דמות חרדית שתקל לו במעט על משיכת קולות חרדים, נראה שזה טוב לשני הצדדים. המגעים מתקיימים והתקיימו לא מעט פגישות בין הצדדים, השר אורי אורבך בולט במגעים הללו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ינון מגל מראיין את הרב חיים אמסלם ממפלגת עם שלם, ינואר 2013. ניב אהרונסון
בחודשים האחרונים מתנהלים מגעים בין בנט והרב חיים אמסלם/ניב אהרונסון

לכאורה זה נראה מושלם אבל ישנם שתי בעיות שייתכן ומעקבות את הסיכומים. בעיה אחת היא העובדה שאנשיו של הרב אמסלם פועלים גם מול הליכוד. כפי שהתברר לוואלה! מקורביו פועלים במרץ לפקוד את אנשיהם לליכוד כדי ליצור תא של כוח במפלגת השלטון. מבחינת חלקים מ"הבית היהודי" לא ניתן לרקוד על שתי החתונות. מי מהם שרוצה את הרב אמסלם זה אך ורק בשביל להביא קולות נוספים למפלגה. מכשול נוסף שגורם להתנגדות אצל חלקים מהמפלגה הוא החשש שהרב אמסלם יבוא על חשבון אחד מהם ובפוליטיקה כמו בפוליטיקה הכיסא עומד בראש.

גורמים בסביבתו של הרב אמסלם וכן בבית היהודי אישרו שמתקיימים מגעים אך טרם הבשילו להכרעה ולסיכומים. קהל יעד נוסף שבנט פוזל אליו הם מצביעי הליכוד המסורתיים והחרדים. שינוי היחס לבנט לטובה מצד ציבור זה יכול להוסיף מנדטים לבית היהודי. בנט מגשש גם מול המפלגות החרדיות כדי להעריך נכון מה הם עומדים לעשות במידה והרומן הלא מוצלח מלכתחילה בינו לבין ראש הממשלה יגיע לקיצו. במידה והם מיד יקפצו לקואליציה אין לו טעם לעשות זאת.

ח"כ אלי ישי בבית החולים הדסה עין כרם שם הרב עובדיה מאושפז, אוקטובר 2013. יואב דודקביץ'
נפתלי בנט מגשש גם בסביבתו של יו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי/יואב דודקביץ'

בכל מקרה גורמים בבית היהודי מדגישים כי המפלגה הפכה להיות מאוד ריאלית ופרישה תתרחש רק במידה ויהיה שינוי קונקרטי בנושא המדיני, הווה אומר כאשר יוחלט על פינוי יישובים ומסירת שטחים נוספים לפלסטינים. במידה ויהיו רק הצהרות הם ימשיכו להתייחס אליהן כחסרות תוכן.

נפתלי בנט מגשש גם בסביבתו של יו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי, שמועה שהגיע לאוזנו גורמת לו לחשש. על פי המידע הזה גורמים מסוימים בהתיישבות בוחנים אפשרות בה יצטרפו למסגרת בראשה יעמוד ישי במידה והפילוג בש"ס יצא לפועל. בניגוד לדרעי, ישי נחשב לגורם ימני לחלוטין ובתקופה האחרונה הוא מחזק את הקשרים עם ציבור המתיישבים. מבחינתם במידה וישי יקים מסגרת אחרת ישנה אפשרות שהוא אופציה עבורם ובנט רוצה לעשות הכל כדי למנוע זאת. נכון לעכשיו כל התרחישים נבדקים על ידו והוא עושה כל שביכולתו להתקרב לציבור החרדי לעתות מצוקה בפריימריז ובבחירות הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully