וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצה"ל לארגוני הפשע: העולם האפל של מהנדסי המטענים

3.2.2014 / 13:56

בעקבות מותם של שני עבריינים המוכרים למשטרה בפיצוץ בפתח תקווה, וואלה! חדשות מאפשרת הצצה לתעשיית ייצור המטענים, משלב ההזמנה, דרך חומרי הגלם ועד להרכבה

מערכת וואלה!

(מאת: הילה קובו)

בעקבות מותם לפנות בוקר (שני) של שני בני אדם המוכרים למשטרה בפיצוץ ברכב בפתח תקווה, כתב וואלה! חדשות יוסי אלי וקצין המשטרה לשעבר חיים פנחס (שוגון) סייעו לשרטט כיצד נראית מערכת עבריינית-עסקית אופיינית בארץ, ממי היא מורכבת, ומי הם ה"מזמינים". ברוב המקרים בראש התשתית הפלילית עומדים ראשי ארגוני הפשע, שמפעילים גורם המכונה "מהנדס" - קצין המבצעים של החיסולים בארגון. אותו אדם לרוב אחראי ליצור קשר עם רשתות שמפעילות מעבדות נפץ והוא אף מעביר להן את ההזמנה: סוג המטען, כמות חומר הנפץ ואופן ההפעלה.

העובדים במעבדות, שנמצאות בתוך אזורי מגורים, הם בעיקר צעירים ששירתו בצבא או כאלה שעדיין משרתים ונחשפו לחומרי נפץ ולידע בהרכבת מטענים. עמיר מולנר, הגולנצי'ק לשעבר, הוא דוגמה מפורסמת למי שרכש ידע וניסיון של חבלה בצבא וכך התקדם בארגון. גם האינטרנט כמובן מסייע בכך. בסיסי צה"ל הם המקור הנפוץ ביותר להשגת חומרי גלם, דרך פריצה או בסיוע חיילים. מתגים ושלטי הפעלה מסוימים מושגים גם בשוק הרגיל.

כשהמטען עובר לארגון, הוא לפעמים עובר שלוש ידיים עד שהוא מגיע לאדם שמניח אותו. בחלק גדול מן המקרים, מניח המטען אפילו לא יודע עבור איזה ארגון הוא עובד, מה שמקשה מאוד על המשטרה לפענח את הפיצוצים האלה.

המעבדות מכינות מטענים מסוגים שונים, כמו לדוגמה: מטען צינור פשוט שמודבק באמצעות מגנט על כלי הרכב, או מטען קטן שמתחבר למצת של הרכב. מטען חבלה משופר יותר מורכב פעמים רבות מלבנת חבלה מתקדמת, והוא מופעל באמצעות טיימר, שלט רחוק או טלפון סלולרי ונפוץ מאוד לאחרונה. המשטרה הקימה יחידה מיוחדת שמנסה להתחקות אחר דפוסים דומים של מטענים שהופעלו בכלי הרכב, כדי לנסות ולהגיע למי שהכין אותם.

עוד במהדורה:

פרשת ההתעללות בגן הילדים: הסייעת שעל פי החשד התעללה בקטין חסר ישע זומנה היום לחקירה. להגנתה טענה הסייעת כי בן השלוש נהג באלימות כלפי ילדים אחרים בגן וכי מטרתה הייתה להראות לו כיצד מרגיש ילד מוכה. הורי הילדים מגבים את הגן אך אינם מעוניינים בהמשך העסקתה של הסייעת.

פיליפ סימור הופמן מת אמש ממנת יתר בגיל 46 לפני שהספיק לסיים את צילומי סרט ההמשך ל"משחקי הרעב". כיצד יתמודדו על הסט עם חסרונו של השחקן וכיצד נהגו בהוליווד במקרים קודמים?

שבוע הדופלגנגר: בזמן שאתם מחמיאים לעצמכם ומחליפים את תמונתכם לזו של ג'ורג' קלוני או סקרלט ג'והנסון, מצאנו את הכפילים של נבחרי הציבור שלא היו מעיזים לעשות זאת בעצמם. מי הכפילים של שי פירון, ביבי נתניהו ואורית סטרוק?

התחזית: היום מעונן חלקית עם גשם מקומי, מחר ירידה נוספת בטמפרטורות ומעט קר מהרגיל בעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully