וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי במעצר מנהלי "בתנאים מיוחדים" כבר 3 חודשים

3.2.2014 / 16:36

לוואלה! חדשות נודע כי חאלד דאוד, בן לישראלית ופלסטיני, נעצר בנובמבר בחשד למעורבות בטרור. שר הביטחון אישר להחזיקו במעצר מנהלי בשל מסוכנותו וכדי לא לחשוף מקורות שב"כ

שירות הביטחון הכללי וצה"ל עצרו בחודש נובמבר האחרון אזרח ישראלי בשנות ה-20 לחייו בחשד למעורבות בפעילות טרור. שר הביטחון, משה יעלון, חתם על צו מנהלי המאשר לעצור את האיש, חאלד דאוד, בתנאים מיוחדים מבלי שיפגוש עורך דין. ההחלטה להשימו במעצר מנהלי נעוצה ברצון של השב"כ לא לחשוף את מקורות המידע שלכאורה הובילו ללכידת האיש, והחשש ששחרורו עלול לסכן את שלום הציבור. מבדיקת השב"כ עולה כי למרות הצו, דאוד פגש עורך דין לפחות פעם אחת.

מבירור פרטי הפרשה עולה, כי דאוד הוא בן לערביה ישראלית שנישאה לתושב הגדה, ולפיכך זכה לתעודת זהות ישראלית. את חייו ניהל בין שטחי הרשות הפלסטינית לשטחי מדינת ישראל. לפי החשד, בשנים האחרונות חבר לארגון טרור ועסק בפעילות עוינת.

עם הצטברות מידע מספיק אודותיו, הוחלט כאמור לעצור אותו – ובשלושת החודשים האחרונים הוא כלוא. החקירה בעניינו נמשכת על ידי השב"כ. גורם ביטחוני אישר את הפרטים.

במסגרת פעילות השב"כ לסיכול הטרור נעצרו בשנת 2013 למעלה מ-2,500 חשודים - מרביתם מיהודה ושומרון. אחרי חקירת החשודים, הוגשו למעלה מ-1,780 כתבי אישום. מעורבותם של ערביי ישראל במגמה הכללית הוגדרה על ידי השב"כ כ"מינורית". מהנתונים שפורסמו בחודש שעבר עולה שהיקף העצורים המנהליים נמצא דווקא במגמת ירידה. בשנת 2011 נעצרו 300 פלסטינים במעצר מנהלי, בשנת 2012 נעצרו 180 ובשנת 2013 140 עצורים.

עוד בנושאי צבא וביטחון:
התקדמות ניכרת במו"מ על הפיצויים להרוגי ה"מרמרה"
אבו מאזן: "צה"ל יוכל להישאר 5 שנים, נאט"ו יסייר"
חרדי הגיע להתגייס לצה"ל, הואשם בהשתמטות - ונעצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully