וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: לחייב הממשלה לאפשר פנייה באמצעות מייל

3.2.2014 / 12:57

ח"כ סתיו שפיר הגישה הצעת חוק שתחייב בין היתר משרדי ממשלה, רשויות מקומיות וספקיות אינטרנט להתכתב עם לקוחותיהם בדואר אלקטרוני. "המצב היום הוא זלזול בזמן של הלקוחות"

סתיו שפיר במליאת הכנסת, פברואר 2013. מור שאולי
"הגיע הזמן שספקי השירות יעברו למסלולי שירות מהירים וזולים יותר". ח"כ שפיר/מור שאולי

הבנקים ומשרדי הממשלה יצטרפו למאה ה-21? הצעת חוק חדשה שהגישה חברת הכנסת סתיו שפיר (העבודה) מבקשת לחייב ספקי שירות לאפשר ללקוחות לפנות אליהם בדואר אלקטרוני. זאת, בניגוד למצב הנהוג כיום, כשגופים רבים דורשים שביצוע פעולות בסיסיות יהיה כרוך במשלוח פקס, מכשיר מיושן שמעטים מחזיקים בו בביתם.

אם תתקבל הצעתה של שפיר, היא תחול על משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, רשויות ממשלתיות, חברות ממשלתיות, חברות טלפון קווי וסלולרי, ספקיות אינטרנט, חברות הכבלים והלוויין, בנקים, תאגידי מים וגופים נוספים. יחד עם שפיר, הצטרפו ליוזמה גם חברי הכנסת יריב לוין (הליכוד-ביתנו), אלעזר שטרן (התנועה), זבולון כלפה (הבית היהודי), מאיר שטרית (התנועה), אילן גילאון (מרצ), אבישי ברוורמן (העבודה) ובועז טופורובסקי (יש עתיד).

ההצעה קובעת כי גם פנייה של נותני השירות לצרכנים תוכל להתבצע בדואר אלקטרוני ולא רק בפקס או במכתב. "אם נותן שירות מעוניין למסור מידע למקבל השירות בעניין כלשהו שבין הצדדים, רשאי מקבל השירות לדרוש לקבל את פנייתו של נותן השירות באמצעות דואר אלקטרוני", נכתב בדברי ההסבר להצעה.

הסיפורים החמים בחדשות:
חשד: 2 נערים רצחו את אחיהם, המשפחה ניסתה לטייח
מוסקבה: אדם רצח שוטר ומורה בבית ספר תיכון
מנגל בן 400 אלף: המדורה הקדומה בתבל נמצאה בישראל

לדברי שפיר, "הגיע הזמן שספקי השירות יעברו למסלולי שירות מהירים וזולים יותר, ויאפשרו לכל לקוח לפנות אליהם בדרך הנוחה לו. המצב היום הוא זלזול בזמן של הלקוחות שנאלצים לחפש את מכשיר הפקס הקרוב למקום מגוריהם, לעתים לשלם על השירות וכשזה לא מתאפשר להגיע בעצמם למשרד נותן השירות". "לא ייתכן שבשעה שהטכנולוגיה מאפשרת לערוך קניות בכל העולם מבלי לצאת מהבית, יש לבזבז שעות עבודה ארוכות כדי לאשר את מסגרת האשראי בבנק", הוסיפה. "קשה למצוא היום אדם שאין לו גישה למייל ועוד יותר קשה למצוא אדם שיש לו גישה נוחה לפקס במקום מגוריו - אם ספקי השירותים מסרבים להכיר בכך צריך לחייב אותם לעשות זאת".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully