וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושוב - משכתבים את ההיסטוריה

ד"ר ראובן ברקו

3.2.2014 / 8:26

במהלך ועידת מינכן בסוף השבוע הזהיר מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי את ישראל כי אם ייכשל המו"מ - תסבול מחרם בינלאומי. עוד זה מזהיר, והאיחוד האירופי בקושי מתאפק: נציגיו מאיימים להטיל חרמות על ישראל בדומה לאלה שהוטלו על דרום אפריקה אם תסרב לחליפת המשוגעים האובדנית שתופרים לה חסידי ההסדר הכפוי עם הפלשתינים. אקורד זה מסכם את הידע האירופי האנטישמי עתיק היומין: "הכה את היהודי בכיסו".

דאגת אירופה לביטחוננו מדאיגה ממש. לאחר שבלמה בהצלחה את הטרור ואת הרצח בסוריה ובעיראק, מתפנים קתרין אשטון וחבריה לסוגיית ישראל. פתיחותם לטיעונים הפלשתיניים תביא ללא ספק לכינון קטגוריית נובל חדשה ששמה פרס ה"שקרנות והמניפולציה הפוליטית כשיטת לחימה". במסגרת זו יוענק לפלשתינים, לראשונה מאז הומצאו, פרס נובל יצירתי זה (מאז הנובל "לשלום" שניתן לערפאת).

פרס עתידי זה יגלם את שיאו המוצלח של המאמץ הפלשתיני, במשולב עם זה האירופי, לפתור כבר את הבעיה היהודית תוך כדי שימוש במושגים אירופיים נוסטלגיים נאצלים: לטרור הפלשתיני נגד ישראלים קוראים "התנגדות", לגדר המונעת התפוצצות מחבלים באוטובוסים ובבתי קפה בישראל קוראים "אפרטהייד" ולהתיישבותם של היהודים בארצם, שמעולם לא נכבשה מפלשתינים, הם קוראים "כיבוש". בראבו, זה נשמע ממש נוסטלגי באנגלית. בואו נראה עכשיו את שיילוק היהודי עוקר יישובים ומחליט מאיפה יחתוך ליטרת בשר מבשרו החי בשם השלום.

פגיעה בנרטיב הכנעני

היצירתיות הפלשתינית ראויה בעצם לפרס הגרוטסקיות. המשל הערבי אומר: "לעיתים ההסבר (ההתנצלות) מכוער יותר מהפשע עצמו". כל ישראלי, לו שמע את סאיב עריקאת, הנציג הפלשתיני למו"מ בחסות מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, מתרץ במינכן מדוע מסרבים הפלשתינים להכיר במדינה יהודית, היה מייד מעניק לו את תואר בדיחת השנה והדמיון היוצר. האיש (בדואי מירדן במוצאו) התלהם באוזני נציגי האומות וטען כי הנרטיב הפלשתיני הוא שהם צאצאי הכנענים, ולכן קדמו ליהודים בארץ השייכת בעצם לפלשתינים. באירופה איש לא מחה וציפי לבני גיחכה.

עריקאת "ההיסטוריון" הסביר כי הכרה ביהדותה של ישראל היא פגיעה בנרטיב הכנעני המקנה לפלשתינים, הקודמים ליהודים, בעלות על ארץ ישראל. בנופפו ב"תעודת לידה" חדשה זו החמיר עריקאת עוד יותר את סימני השאלה בסוגיית "האבהות" של הפלשתינים, אסופי מדינות ערב. באווילות חסרת תקדים הסביר עריקאת, כי הסיבה לסירוב הפלשתיני להכיר בישראל כמדינה יהודית נובע מכך שבהיותם צאצאי הכנענים, בעלותם קודמת לזו של היהודים ולכן אין בכוונתם לוותר. בעצם, במינכן הצהיר עריקאת על הקמת מדינת "פלשתין הכנענית" על כל שטחה של ישראל. מחיאות כפיים.

בשנות ה?60 של המאה הקודמת היו ציניקנים שטענו כי מקור הפלשתינים באם יהודייה (הציונות) ובאב אנגלי (המנדט). עריקאת "הכנעני" קצת התבלבל ושכח כי כשערפאת (יליד מצרים) חיפש אבא הוא טען שהפלשתינים הם צאצאי "היבוסים". זה קרה גם לאחמד טיבי "הפלשתיני", שהתברר לדאבונו כי מוצאו מסוריה. רבים מממציאי הנרטיב הפלשתיני טענו לאורך שנים שהם צאצאי "הפלשתים" (גויי הים) ואילו פלשתינים אחרים, צמאי ייחוס, טוענים שהם צאצאי לוחמי האיסלאם מתקופת מוחמד וסלאח א?דין אחריו שכבשו את הארץ. לו שמעו אלה שהם צאצאי עובדי אלילים, אלו היו עלבון וסיבה לרצח.

לצורך הוכחת הקדימות ליהודים בארצנו וסירוב לתנאי השלום, המציאו הפלשתינים אבא חדש: "הכנענים" עובדי האלילים. לפי התנ"ך והקוראן, נכחדו העממים הללו ("קום אלג'בארין") ואדמתם ניתנה כירושה ליהודים. לכן דברי עריקאת הם "גול עצמי". טבעי שכל ממזר ממציא תעודת לידה ומייחס לעצמו אב נכבד, אך מדוע צריכים הפלשתינים דווקא אבות מפוקפקים שכאלה ומתי נבין עם מי יש לנו עסק?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully