וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן לצד אבו מאזן: לא לדרוש הכרה בישראל כיהודית

2.2.2014 / 20:06

שר החוץ ג'ודה גיבה את עמדת הרשות, שמתנגדת להכרה בישראל כמדינה יהודית כחלק מהסכם המסגרת, דרישה אותה כינה "מסוכנת ואסורה". על הסדר הקבע: "ירדן אינה מדינת חלופית"

חיזוק בלתי צפוי לסירובו של אבו מאזן להכיר בישראל כמדינת העם היהודי. שר החוץ הירדני נאסר ג'ודה הודיע היום כי ארצו מתנגדת לדרישת ישראל בנושא זה. הוא הוסיף כי עד כה לא הוצג שום מסמך אמריקאי או נוסחה כתובה בנוגע לפתרון הסכסוך הערבי –ישראלי. בהודעה שהקריא בפני הפרלמנט אמר ג'ודה כי "כל המפורסם סביב 'המדינה היהודית' אינו מקובל ואסור". עם זאת ג'ודה סייג ואמר כי קבלת הרעיון או שלילתו קשורים לצדדים הנושאים והנותנים בלבד. "ירדן אינה מדינה חלופית לאף אחד", אמר. ג'ודה הוסיף כי כל סוגיות הסדר הקבע קשורות בנושאים מהותיים לירדן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרשות מקבלת גיבוי מירדן להתנגד להכרה בישראל כיהודית. נתניהו ואבו מאזן/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי צפוי לחשוף בקרוב את תכניתו להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים, וזו צפויה לקרוא לסוף הסכסוך והדרישות. פרשן העיתון "ניו יורק טיימס" תומאס פרידמן דיווח בשבוע שעבר במאמר שכותרתו "מדוע קרי מפחיד" (Why Kerry Is Scary) כי התכנית תכלול נסיגה ישראלית מהגדה המערבית על בסיס גבולות 1967 עם סידורי ביטחון "חסרי תקדים" בבקעת הירדן.

"אין מקום למשהו באמצע"

לפי הפרסום, הנסיגה לא תכלול גושי התנחלויות ספורים שיישארו בשליטת ישראל ותמורתם תפצה ישראל את הפלסטינים בשטח חלופי. כמו כן, התכנית תקרא להכרזתה על בירה פלסטינית במזרח ירושלים הערבית, ולפלסטינים – להכיר בישראל כמדינת העם היהודי. היא לא תכלול זכות שיבה של פליטים פלסטינים לגבולות ישראל.

"ברור למדי כעת כי קרי יהיה הישועה הדיפלומטית של ישראל, או הדיפלומט הקנאי ביותר שישראל הכירה אי פעם", כתב פרידמן, "אבל אין הרבה מקום למשהו באמצע". על מאמציו של שר החוץ האמריקני באזור כתב כי "איבדתי את הספירה של ביקוריו כאן". לפי פרידמן, קרי מצפה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יכריזו כי על אף השגותיהם לגבי מרכיב זה או אחר בתכנית, הם ישתמשו בה כבסיס להמשך המשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully