וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות גוגל: צעיר שאומץ איתר את הוריו הביולוגיים

2.2.2014 / 14:27

24 שנים אחרי שנמסר לאימוץ, פתח אסף רווה את תיק האימוץ שלו, ובאמצעות מכתב שהשאירה משפחת אומנה שבה שהה בילדותו הוא זכה לפגוש את הוריו. "התחלה חדשה שאני מאחל לכל אדם"

מערכת וואלה!

מאת: דנה ויילר-פולק

האינטרנט יכול לשמש לחיפוש מידע כמעט בכל נושא, ובמקרה של אסף רווה בן ה-25, אף לספק את התשובות שלהם חיכה במשך רוב חייו: הודות לנחישותו, ולגוגל, הצליח רווה לאתר את אמו הביולוגית, דליה, 24 שנים אחרי שזו נאלצה למסור אותו לאימוץ. ביום חמישי האחרון, הם נפגשו לראשונה.

כל חייו ידע רווה כי נמסר לאימוץ בגיל שנה וחצי. אירועים שונים שאירעו בחייו לאחרונה הובילו אותו לפנות לשירות למען הילד בעירו ולבקש לפתוח את תיק האימוץ שלו. בתיק האימוץ יכולים ההורים הביולוגיים להותיר מכתב או כל פריט אחר עבור ילדם, וזה נחשף אליהם אם הוא מחליט לפתוח את התיק.

רווה גייס את חבר הילדות שלו דרור שושן, והשניים עברו בשבוע שעבר על התיק. בתיק לא היו פרטים מזהים על הורים הביולוגיים של רווה, למעט שנת לידתה של האם ומוצאה. עם זאת, השניים מצאו שלתיק הוכנס מכתב ממשפחת האומנה שבה שהה במשך שנתיים בטרם נמסר לאימוץ.

"בתוך פחות משעה היינו באוטו בדרך אליה"

"עברתי הרבה עליות ומורדות בחיים, וקיוויתי שאולי זה יהווה פתח למשהו טוב", הסביר רווה את החלטתו לגלות מידע על אודות משפחתו. "המכתב כלל כל מיני פרטים שנמחקו על ידי שרותי הרווחה, וכן תיאור שלי כילד – פרטים שדי התאימו למה שאני זוכר. פרט אחד לא היה מחוק היטב, והצלחנו לראות את שם האב במשפחת האומנה - אדוארד – ונכתב כי המשפחה התגוררה בקריית מלאכי".

פרטים כלליים אלה הספיקו לחברו, שושן, לצאת למסע מידי ברחבי הרשת ולאחר שעות ספורות של נבירה בגוגל ובפייסבוק, יחד עם הצלבת מידע במקורות שונים, הובילו אותו למספר הטלפון של אחותו של אב האומנה, אדוארד, שמת מאז. "התקשרתי אליה והסברתי לה בעדינות על ילד אומנה שהיה פעם בבית אחיה, ואיך שאמרתי את שמו היא ישר ידעה על מי אני מדבר", סיפר שושן.

בעזרת האחות הוא הגיע אל רחל, אם משפחת האומנה. "התקשרנו אליה, וההתרגשות הייתה גדולה מאוד, כי היא זו שבעצם אספה את אסף לביתה. בתוך פחות משעה היינו באוטו בדרך אליה". רחל, שקלטה במהלך השנים 25 ילדי אומנה בביתה סיפרה על ההתרגשות שחשה בעקבות השיחה. "כל הלילה לא ישנתי", העידה. "הם סיפרו לי מה הם עברו עד שהגיעו אליי, והבנתי שהם ממש חיפשו והגיעו למשפחות רבות בקריית מלאכי".

"אני לא אדם שמתרגש, אבל בנסיעה הזו התרגשתי"

עם הגעתם לביתה ביום חמישי, הציגה רחל לרווה תמונות רבות שלו מילדותו וכן סרט וידאו מיום הולדתו, שאותו שמרה עד היום. רחל לא ידעה לספק לרווה פרטים רבים על משפחתו הביולוגית, אך ידעה לומר את שם משפחתה של האם ולומר כי היא התגוררה בקריית גת.

"ישבנו במסעדה, ואיך ששמעתי את הפרטים האלו מיד רשמתי אותם על פתק ושמתי אותו בכיס. ברגע שיצאנו הייתי על גוגל", סיפר שושן. "ישבתי על המחשב כמה שעות, ועברתי מאתר לאתר. בשלב מסוים הייתי עם מספר תוצאות לא גדול, אז זה הפך קל יותר".

עוד באותו יום, הצליחו שושן ורווה להגיע לגיסתה של האם הביולוגית, שגם היא הייתה המומה למשמע הסיפור. "היא שמעה את שמי ומיד הבינה על מה מדובר", תיאר רווה. "היא התקשרה מיד לאמי, ואחרי שעה כבר היינו בדרך לאשקלון לפגוש אותה. אני לא אדם שמתרגש מדברים, אבל הנסיעה ההיא הייתה מרגשת מאוד, כשאמרתי לעצמי 'סוף סוף אפגוש אותה'. תחילה ראיתי אותה מרחוק ולא הבנתי שזו אכן היא, כי היא נראתה צעירה מאוד, אבל ברגע שאישרנו שזו היא פשוט לא האמנתי שאני עומד מול אמא שלי".

גם האם דליה הייתה המומה עם קבלת שיחת הטלפון. "דבר ראשון חשבתי שעובדים עליי", הסבירה האם בהתרגשות במהלך פגישתה השנייה עם רווה בתוך יומיים. היא סיפרה כי ניסתה לחפש את בנה כבר לפני עשור, אבל משום שהוא הוצא מביתה במסגרת בצו חירום, שירותי הרווחה לא יכלו למסור לה מידע, וגם בביטוח לאומי לא יכלו לסייע. "זה רק הופך את היום הזה לגדול עוד יותר ולמרגש עוד יותר", קבעה רחל. "זכיתי בילד שלי בחזרה, ועכשיו יש לי שני בנים. אני כל כך מאושרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

פגש את האח שלא ידע עליו

הפגישה בבית האם ארכה שעות ארוכות, ובמהלכן רווה אף זכה לפגוש אח בן 22 שלא ידע שיש לו. "דיברנו הרבה וסקרן אותי לשמוע מה הוביל למסירתי לאימוץ", שחזר רווה. "ריגש אותי לדעת שהיא ניסתה למצוא אותי, ואני כל כך שמח שבסוף נפגשנו, גם אם חלפו 24 שנים. זה הפיג כל מיני חששות שהיו לי באשר למשפחתי הביולוגית - מאיפה באתי וכו', כך שזו בהחלט התחלה חדשה וטובה, שאני מאחל לכל אדם שזקוק לכזו". במהלך המפגש מסרה האם לרווה גם את שמו של אביו הביולוגי, מה שהוביל ליצירת קשר ביניהם ולפגישה עמו ועם אחיו הנוספים.

עוד במהדורה:

דילמת כיפת ברזל: העלייה בירי הרקטות לעבר עיר הנופש הדרומית, במקביל להמשך הירי מעזה, והמספר המועט של סוללות כיפת ברזל עלולים ליצור דילמה לא פשוטה עבור מערכת הביטחון שתאלץ לתמרן בין מספר חזיתות. כיצד יתמודדו בצה"ל במצב חירום?

לאחר שאימא התלוננה במהדורת וואלה! על שגנבו לה את יום האם, אב צעיר מגיע לאולפן וואלה! ומשיב אש: "הייתי מעדיף להיות בהריון - מאשר לסבול את מצבי הרוח שלכן"

סופרבול קפוא: לראשונה יתקיים משחק האליפות של ליגת הפוטבול האמריקאית באצטדיון פתוח עם טמפרטורות קרובות לאפס. ואיזו כוכבת לא תהיה שם כדי לחמם את האווירה?

תחזית: היום מעונן וחם מהרגיל בעונה, מחר התקררות וגשם מקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully