וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר עוצר את העברת הכספים להתנחלויות

1.2.2014 / 21:42

בעקבות הפרסום בערוץ 2 לפיו פיצוי שהועבר להתנחלויות בשל הקפאת בנייה הגיע למועצת יש"ע, הורה לפיד לעצור כל העברת הכספים עד לבירור הנושא. ח"כ הרצוג: על המבקר לחקור זאת

שר האוצר, יאיר לפיד, הורה הערב (שבת) לעצור את כל העברות הכספים להתנחלויות עד לבירור השימוש שנעשה בהם, בעקבות הפרסום בערוץ 2 ומידע נוסף שהגיע אליו, לפיו לכאורה מועברים כספים באופן לא חוקי מההתנחלויות לעמותת מועצת יש"ע.

עוד בוואלה! חדשות:
ארה"ב מודאגת: "מתנגדים לחרמות על ישראל"
עבריין מוכר נורה למוות באשקלון; הרקע - רומנטי
"כמו זיקית": הצצה לאימון החורף של לוחמי המדבר

בשנת 2009 הקפיאה הממשלה את הבנייה בהתנחלויות במשך עשרה חודשים. מאז ועד היום, מועברים בכל שנה 36 מיליון שקלים להתנחלויות כפיצוי על אובדן הכנסות בגין אותה הקפאה. מי שעמד אז בראש מועצת יש"ע הוא שר הכלכלה ובעל-הברית הפוליטי לשעבר של שר האוצר, נפתלי בנט.

שר האוצר יאיר לפיד בראיון לוואלה! חדשות. ינואר 2014. טלי מאייר
הורה לעצור העברת כספים. השר יאיר לפיד/טלי מאייר

התקציבים שמקבלות הרשויות המקומיות נועדו לפצותן על הוצאות שנגרמו להן בגין הקפאת הבנייה בשטחיהן. לפי מידע שהתקבל במשרד האוצר, כספים שהועברו להתנחלויות כדי לממן הוצאות בגין שמירה וביטחון ותחזוקה של בתי ספר וגני ילדים מועברים לכאורה באופן לא חוקי למועצת יש"ע, אשר משתמשת בהם לצרכים פוליטיים. חלק מאותן פעילויות שממומנות בכספים הללו כולל פעילות נגד מדיניות הממשלה.

בהודעה שפרסמה לשכת השר נכתב כי לפיד הורה בשל כך לעצור באופן מידי את התשלומים העתידיים לאותן רשויות מקומיות בגין אותם סעיפים, ובמקביל הורה לממונה על התקציבים, לחשבת הכללית וליועץ המשפטי במשרד האוצר לבדוק את הנושא ולהגיש לו תוך שבוע את מסקנותיהם. העברות הכספים נעשו בסוף כהונתה של הממשלה הקודמת.

בנייה בהתנחלויות. רויטרס
בנייה בהתנחלויות/רויטרס

גם באופוזיציה סערו הרוחות בעקבות הפרסום. יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, דרש ממבקר המדינה לחקור את העברות הכספים. "מי ששואל מדוע מחירי הדיור ממשיכים לעלות והממשלה עומדת חסרת אונים, יכול למצוא את התשובה במענקים המופרכים המועברים להתנחלויות", אמר הרצוג. לדבריו, "החשיפה של מכון מולד בנושא מביאה את האבסורד לשיא. עשרות מיליוני שקלים שיכולים היו לסייע בנגב ובגליל מועברים בהיחבא להתנחלויות. אני שואל את ראש הממשלה ואת שר האוצר - איפה הכסף? אני דורש ממבקר המדינה לחקור את הממצאים עד תום".

חברת הכנסת סתיו שפיר (העבודה), החברה בוועדת הכספים, אמרה לאחר הפרסום: "אני דורשת להפסיק את שוד כספי הציבור. לעצור באופן מיידי את כל המענקים המיוחדים שמוזרמים ליהודה ושומרון ולחקור מה עלה בגורלם של כל אותם מענקים מסתוריים ובלתי-מוסברים שהועברו לשם בשנים האחרונות. לציבור הישראלי מגיע לדעת, סוף-סוף, מה עושים עם הכסף שלו".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully