וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסגנון יש מחיר

דן מרגלית

30.1.2014 / 7:42

"סוף טוב - הכל טוב?" כן, עד לסיבוב הבא.

ההתכתשות בין בנימין נתניהו לבין נפתלי בנט התארכה כדי שתי יממות וגרמה אפילו לדחיית הישיבה המיוחדת שזומנה לדון במשמעות החרם האירופי על ישראל. לבסוף - שוב כצפוי - נמצא פתרון, וכמקובל בפרק הנעילה של פרשות כאלה, שני הצדדים הביעו שביעות רצון מהתוצאה.

נתניהו הסביר כי אינו מבקש לסתום חלילה את פיו של בנט. הוא תמיד מאפשר לכל שר לומר את אשר עם ליבו. הבעיה לא היתה עם התוכן אלא עם הסגנון שנקט כלפי ראש ממשלה, ולא בפעם הראשונה. עתה למד בנט שיש מחיר להתבטאות משתלחת, ובעתיד ייזהר בכבודו.

בנט הבטיח שלא התכוון לפגוע בנתניהו. הוא חשש שההצהרה, שלפיה ייתכן כי יהודים יחיו תחת ריבונות פלסטינית, תתממש כפי שאירע להכרזה הראשונה של אריאל שרון על עקירת גוש קטיף. אמש טען בנט כי השיג את מטרתו: עלה בידו לקטול את האפשרות שיהודים יחיו בחסות פלסטינים. היא לא תשוב ותועלה על שולחן הדיונים.

מה היה קורה אילו ניהלו שני הצדדים את עניינם בשיטת ההליכה על הסף? אילו דחה בנט את התביעה להתנצל בפני נתניהו? שני הצדדים היו יוצאים וידם על התחתונה. בנט לא היה מצליח להסביר לתומכיו כי בגלל ענייני נימוס גרם לפרישת הבית היהודי מן הממשלה, ולאכלוס שורות הקואליציה ביהדות התורה או במפלגת העבודה; ואילו נתניהו היה מגלה כי חלק ניכר מהימין בסיעת הליכוד לא היה מניח לו להקים ממשלה עם העבודה אלא ללכת לבחירות או לחזור לבית היהודי. לא כדאי.

הושגה סולחה, אך ברור שהדברים לא הגיעו לכלל מיצוי. נתניהו מכיר את טיוטת נייר העבודה האמריקני ומבין היטב כי יהיו סיבות להתנגשויות נוספות בינו לבין בנט. אמנם הוא מתנגד לחלק מהעמדות האמריקניות, אבל אינו שולל את המשך המשא ומתן על פיהן. הוא ירצה או ייאלץ לומר דברים אשר יגרמו לבנט להגיב בתקיפות. הסיפור מצוי בתחילתו בלבד, והתקרית של השבוע אינה יותר מאשר הפרק הראשון בסידרה.

רק שלכל הצדדים יש אינטרס להמשיך ולקיים את הקואליציה. בנט אינו רוצה למצוא עצמו באופוזיציה לנתניהו. אך גם נתניהו אינו רוצה שבנט ימצא עצמו באופוזיציה. בתוך כך יש עדיין נעלמים שעמדו בימים אלה מהצד - האח?לשעבר יאיר לפיד מילא פיו מים וכן ציפי לבני, אבל בעיקר מעניינת שתיקתו הרועמת של אביגדור ליברמן. לאן נעלם מי שהפך לחביבם של האמריקנים?

הסקרים מצביעים על ירידה תלולה בשיעור התמיכה בו. דרכו לאיחוד עם הליכוד חסומה לפי שעה. בסיבוב הבא לא יוכל להרשות לעצמו לעמוד מן הצד במקום להובילו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully