וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבכיר הישראלי חשף: כך תתקוף ישראל מהחלל

30.1.2014 / 11:32

מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר גילה כי ועדה שהקים ממליצה על הצבת לוויינים רדומים מחוץ לאטמוספירה, שיתקפו יעדים במקרה של עימות. "אסור להיות תלויים בטריטוריה זרה", הבהיר

צילום: GO-LIVE, עריכה: טל רזניק

מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר אלוף במיל' אודי שני השתתף אמש (רביעי) בכנס החלל של סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע ומכון פישר בבית חיל האוויר בהרצליה. שני, שכיהן בתפקיד בתקופת שר הביטחון אהוד ברק, ובתחילת תקופת השר יעלון, חשף כי לפני כמה שנים הוקמה ועדה מיוחדת שבה חברים כמה מומחים ונועדה לבחון את הפעילות העתידית של ישראל בחלל.

אחת מהמלצות הוועדה שחשף שני - ואולי המעניינת והחשובה מכולן - הייתה להציב לוויינים רדומים מחוץ לאטמוספירה, שבשעת כושר יופעלו וייתקפו יעדים בתוך האטמוספריה. "אני חושב שנכון ללכת לכיוון הזה של הרדמת יכולת בחלל", אמר שני. "מערכות תקיפה רדומות שתתעוררנה במצב כאוטי".

עוד בוואלה! חדשות:
בנט שבר את הכלים, אבל נתניהו הראה מי הבוס
אחרי 3 שנים: העבריין יצחק אברג'יל חוזר לישראל
בכפוף להסכם עם פינטו: תיפתח חקירה נגד ארביב

תחנת החלל הבינלאומית. מתוך האתר של נאס"א, אתר רשמי
"ניתן ונכון למלט לחלל את החשוב מכל בעיני הקברניטים"/אתר רשמי, מתוך האתר של נאס"א

שני הסביר למאות באי הכנס כי פיתוח יכולות בחלל הוא משמעותי משום שהמרחבים הקרקעיים והימיים מוצו. "ישנם שני מרחבים שבהם האפשרויות הן רחבות", הסביר שני, "והם הקיברנטי (מערכות תקשורת – א.ב) והחלל". לדבריו, הוועדה בראשות פרופ' מגידור, אבנר רז, אהרון פרקש, אלי וקסמן ואחרים תבעה והציבה כיוונים להמשך. "היו הרבה ועדות על פני השנים. אבל נדמה שאלו סוג של מסמרות שמהוות מסד של כיוון ועיסוק גם למקבלי ההחלטות".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"כדאי לסמוך על עצמנו"

בהמשך נאומו מנה שני גם את שאר המלצות הוועדה בכל הנוגע לפיתוח יכולות בחלל. לבד מסוגיות שעסקו ביכולות תקיפה, כדוגמת אותם לוויינים רדומים, דיבר שני גם על פיתוח יכולות תקשורת מתקדמות באמצעות אותם לוויינים. לטענת שני, החשיבות בפיתוח יכולות מסוג זה היא "אסטרטגית וטקטית כאחד". הוא מנה סוגי יכולות שונים, כגון "תקשורת לצורכי שליטה, בקרה וטלפוניה ותקשורת לייצור מניפולציות".

שני הדגיש כי על המערכת המדינית והביטחונית לפתח את יכולות החלל ולהקצות לכך משאבים ראויים. "לא לעמוד ולהתהדר - לשים (כסף - א.ב)", אמר שני. "יש להקצות משאבים, גם על חשבון נושאים אחרים. אני לא יכול לומר כרגע את דעתי על חשבון מה, אבל דבר אחד ברור לי - חייבים להיות עצמאיים ביכולת הזו. אנחנו לא יכולים להיות תלויים בטריטוריה זרה. אנחנו צריכים שיהיה לנו את הכול כחול-לבן". שני המשיך והסביר: "אין לנו לוקסוס להישען על יכולות של אחרים, יש בזה עליות ומורדות. כדאי לסמוך על עצמנו, גם אם אלו ידידות מאוד קרובות".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully