וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התרסקות המטוס" בקניה – תרגיל שיצא משליטה

רויטרס

22.8.2002 / 0:23

כל כוחות החירום בניירובי יצאו בבהילות לשדה התעופה; בטלוויזיה דיווחו על 76 הרוגים; דובר רשות שדות התעופה דיבר על התרסקות ג'מבו; הם שכחו רק פרט קטן – מדובר בתרגיל בטיחות

תרגיל בטיחות שנועד לדמות אסון אווירי בנמל התעופה "ג'ומו קנייתה" בניירובי, בירת קניה, הכניס את כל המדינה להיסטריה. דיווח על התרסקות מטוס, שהעביר אחד הגורמים בתרגיל, הקפיץ את למקום את כל כוחות הכוננות האפשריים, ש"שכחו" משום מה את קיום התרגיל והגיבו בהתאם.

עד ראיה במקום סיפר כי בזמן שמסוקים ריחפו מעל שדה התעופה במסגרת התרגיל, שעטו כ-200 חיילים, שוטרים, רופאים, אנשי הצלב האדום ואנשי כוחות החירום של רשות הטבע הקנייתית לעבר אחד ממסלולי ההמראה בקצה השדה.

"תפסו אותנו לא מוכנים"

כל הגורמים מסרו כי יצאו לשדה התעופה בידיעה שמדובר באזעקת אמת. "הם תפסו אותנו לא מוכנים לחלוטין, זה היה תרגיל מאוד אמיתי", אמר גורם משטרתי בשדה התעופה, שהיה בין הכוחות שיצאו בבהילות למקום.

מוקדם יותר העבירה גם רשת הטלוויזיה הקנייתית קיי.טי.אן, דיווח שכלל, ככל הנראה, את נתוני התרגיל, לפיו קיים חשש לחייהם של 76 בני אדם כתוצאה מהתרסקות מטוס בשדה התעופה. שר הבריאות הקנייתי, סם אונגרי, שהגיע למקום בעקבות האזעקה אמר כי גם הוא היה משוכנע שבמקום אירע אסון.

דובר רשות התעופה הקנייתית, הגדיל לעשות ומסר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי תשעה אנשים נהרגו כשמטוס מסוג בואינג 737 התרסק בשעות הצהריים.

אבל לא בטוח שיש מקום להפתעה. לפני שלוש שנים התרחש בנמל התעופה אותו תסריט במדויק, כשתרגיל בטיחות שגרתי דווח בטעות כאירוע אמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully