וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי הילדים שהורעלו: "מרגש לראות שהלב חזר לפעום"

28.1.2014 / 16:00

בית החולים שניידר הודיע על שיפור נוסף במצבו של מיכאל גרוס, אחרי ההתאוששות אמש של אחיו יצחק. אף שלבם של שניהם פועם לבדו, הם עדיין במצב קשה. "מה שראינו פה זה פשוט נס"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

מיכאל גרוס, אחד הילדים שנפגעו אנושות מההרעלה בירושלים, נותק היום (שני) ממכונת הלב-ריאות אליה היה מחובר מאז אושפז, ולבו החל לפעום - ד"ר גבי אמיר, מהיחידה לטיפול נמרץ חזה ולב. גם אחיו, יצחק, נותק אמש מאותה מכונה - אולם מצבם של השניים עדיין קשה, והם מורדמים ומונשמים. "אנחנו מרוצים מההתקדמות המשמעותית, אך עדיין לא ברור אם ישנם נזקים נוספים בגופם בעקבות הרעלן ועדיין נשקפת סכנה לחייהם", אמר אמיר.

"היה שבוע לא קל. אני לא מאחל לאף אחד לשבת שבעה על שני ילדים ולעמוד ולבקש רחמי שמיים על השניים האחרים", אמר אבי הילדים, שמעון, במסיבת עיתונאים בבית החולים. "כשהגענו לפה אחרי הלוויה זו הייתה הפעם הראשונה שראינו את המצב של האחים. אנחנו בני אדם, לא עשוים אבן, ואני ממש נשברתי ברגע הראשון, אבל אשתי אמרה 'זה הכל מלמעלה, בוא ונהיה אופטימיים'".

האב המשיך וסיפר כי הוא פנה לצוות הרפואי ושאל אם יש תרופה למצב הילדים, ואם יש מה לעשות, ובתגובה הצביעו לו לכיוון השמיים. לפיכך, אמר, "הקריאה שלנו הייתה שיתפללו עליהם, כי לא הייתה תרופה בדרך הטבע, הצוות רק רצה לייצב את המצב". לדברי גרוס, השיפור שחל במצבם של בניו, הוא מדהים. "ראינו נס, היום ואתמול. שואלים אותי אם זו הטבה, אני אומר – עצם זה שהלב חזר לפעום, זה היה מרגש. ראינו איך התפילות והחיזוק שקיבלנו מהעם פשוט משפיעים ומרגישים את זה בחדר. זה הלב של עם ישראל".

"צריך הרבה חסד"

גרוס ביקש מהציבור להמשיך ולחזק את המשפחה מקרוב ומרחוק. "אני רוצה להודות לקב"ה ולשליחים, למלאכים - הצוות של שניידר, שעשו מעל ומעבר, שמסרו עצמם בצורה נפלאה ובלתי תיאמן. אני קורא בתחנונים להמשיך ולהתפלל עליהם, כי הכיוון הוא חיובי, אבל צריך הרבה חסד כדי שנראה אותם יוצאים מפה עומדים על הרגליים. בעזרת החיזוק שאנחנו מקבלים מכולם, הם ייצאו בריאים ושלמים", סיכם.

ד"ר עינת בירק, מנהלת מכון הלב בשניידר, אמרה כי הטיפול בילדים הוא מורכב וכי הצוות הרפואי מתמודד עם פגיעה כתוצאה מרעלן שהתיאורים לגבי מוגבלים. "מה ששיחק לטובתנו זה שהגענו יחסית מהר לילדים, אבל לצערנו לא הספקנו להגיע לאחיות", אמרה והוסיפה: "אנו עוקבים אחרי הילדים בשבע עיניים ואנחנו למעשה מקישים מכך על אופן הטיפול במקרים אחרים".

כבר במהלך סוף השבוע נרשמו סימנים מעודדים באשר למצבם של שני האחים וקרובי משפחתם סיפרו כי כחלק מהטיפול, הופחת מעט מינון חומרי ההרדמה הניתנים לילדים. כתוצאה מכך, אחד האחים החל לדברי הוריו להגיב, פקח את עיניו למשך זמן קצר ואף הזיז את ידיו ורגליו.

עוד על הרעלת המשפחה:
האב ספד לבנותיו שהורעלו: "בלילה לפני הן עוד רקדו"
הוארך מעצר המדביר; "אמר לאם המשפחה שהחומר מסוכן"
"התינוקת לא נושמת, תבואו": האב מירושלים בשיחה למוקד

אביגיל ויעל גרוס. באדיבות המשפחה
אביגיל ויעל שקיפחו את חייהן באסון/באדיבות המשפחה

השניים אושפזו ביום רביעי האחרון, שעות ספורות לאחר שאחיותיהם, אביגיל ויעל בנות הארבע ושנה וחצי, מתו מחשיפה לחומר ההדברה מסוג פוספין, שרוסס בדירת המשפחתה. למחרת הובאו שתי האחיות למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים. "עוד אתמול בבוקר שתיהן שמחו בלילה, שתיהן עוד רקדו", ספד להן אז אביהן שמעון, "מישהו בא לכאן וחטף אותן מרגע לרגע, אפילו לא הספקנו להתפלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully