וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אסביר לילדי את הפורנו בטלוויזיה?

דליה בודינגר

28.1.2014 / 11:02

מי אשת התקשורת שנאנסה על ידי כוכב ספורט? הסיפור על מלכת היופי שנאנסה גם היא ותחקיר על תעשיית הפורנו שודרו בשעות צפיית השיא. דליה בודינגר, מבקשת להגן על שלושת ילדיה

אין דרך טובה להסביר לילדה בת עשר מה זה אונס או פורנו, שכן לעולם תישאל השאלה אם תפקידינו כהורים ליזום שיחה בענייני מין, כפיה ואלימות עם ילדינו או לחכות שישאלו כדי להתפתל ולספק תשובה מניחה את הדעת. הילדים היום חשופים לכל, זה לא חדש, ואנחנו כהורים מודעים לסכנות שבאינטרנט, ברביצה מול המסכים, בתוכן השיווקי ובפרסומות הקופצות בהפתעה על המסך ומזמינות לילדינו גירויים שלנו אין שליטה על תוכנם.

בימים האחרונים בלט העיסוק בתכנים אלו בתכניות התחקיר המובילות בערוצי הטלוויזיה המרכזיים. אילנה דיין הקדישה תכנית שלמה של "עובדה" לתעשיית הפורנו והניצול, ערוץ 10 שאל במשך שבוע של פרומואים מפוצצים מי היא אשת התקשורת שנאנסה? (אגב, מפליא שהשאלה היא לא מי האנס), ומיקי חיימוביץ' בתכניתה חזרה למלכת היופי לשעבר לינור אברג'יל והאונס הברוטלי שעברה - פרומו שכל ילדה תתמקד בו בזכות מלכת היופי עם הכתר והדמעות.

פורנו במעטה של "תחקיר עיתונאי"

לכל אלה נלווים עשרות, אם לא מאות פרומואים שמשודרים בשעות צפיית השיא. הקדימונים, כמיטב המסורת השיווקית, מפמפמים לנו מציצנות פורנוגרפית וטרמינולוגיה של אלימות, סקס ואונס, באותה נשימה עם אספרגוס מצופה בפירורים כלשהם ברוטב כזה או אחר שאוטוטו נדע אם קנה את טעמו של השופט. שעות הפריים-טיים בטלוויזיה מוגדרות כשעות לצפייה משפחתית, שכן ברור שהקהל שיושב מרותק למתחרי אודישנים בבישול או בשירה, הם ברובם ילדים שמשפיעים באמצעות חשבון הסלולר שלהם על בחירת הכוכבים לחודש הקרוב בעולמם - והכול על חשבון הבנק שלנו.

עובדה זאת אינה נעלמה ממשבצי הקדימונים, עורכי התכניות, או מיטב העיתונאים בתכניות התחקיר, שמתוך בחירה או הנחתה מגבוה מצאו עצמם עוסקים בפורנוגרפיה ומציצנות במעטה של "תחקיר עיתונאי". אמנם מקומן של תכניות התחקיר הכרחי וחשוב, כך גם התכנים שעל סדר היום, אם כי בשבועות האחרונים הן חוטאות לתפקידם התקשורתי והציבורי.

יהיה מי שיאמר שיש חשיבות להציף את הנושאים הללו כדי לעודד שיח, כדי לעודד נשים להתלונן - הכול נכון. אבל נדמה שמישהו בדרך עצם עין או נרדם בשמירה: הפרומואים של "תכניות התחקיר" צריכים להיות תחת בקרה בדיוק כמו התכניות "לצפייה משפחתית" שמשיקולי רייטינג משודרות באותן השעות. אני בספק מתי לאחרונה נדרשו קברניטי הערוצים להפעיל את "המצפן הפנימי" בשידור פרומו של תכנית תחקיר זו או אחרת נוכח האווירה והקונוטציה שתכני הפרומו מייצרים מתקוף היותם משודרים בסביבת "הגיל הרך".

הכותבת היא אם לשלושה ילדים ודוברת חברת החשמל

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully