וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על איראן: "משטר משיחי-אפוקליפטי שיש לעצור"

28.1.2014 / 9:40

בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי מתח שר הביטחון ביקורת על הסכם הביניים שנחתם בין איראן למערב וכינה אותו "החמצה היסטורית". בכנס ישתתפו גם הנשיא פרס ונתניהו

משה (בוגי) יעלון נואם בכנס למחקרי ביטחון לאומי (INSS) שנערך היום, ינואר 2014. חן גלילי,
"איראן השתחררה מהבידוד המדיני". יעלון/חן גלילי

שר הביטחון משה יעלון התייחס הבוקר (שלישי) להסכם הביניים שנחתם בין איראן למערב, ואמר כי מדובר בהחמצה היסטורית. "איראן כבר היום השתחררה מהבידוד המדיני, איראנים מסתובבים במינכן ובבירות במזרח התיכון", אמר יעלון. "כאשר מסכמים הסכם ביניים שבסופו נותרה בידי איראן היכולת העצמאי להעשיר אורניום – יש פה אירוע לא פשוט", אמר יעלון בכנס הבינלאומי השנתי השביעי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) במוזיאון תל אביב.

"להערכתנו האיראנים ינסו לנצל את שלוש השנים הקרובות ולהתבסס במרחב הסף הגרעיני, שיביא אותם לנקודת זינוק, שכאשר יחליטו לרכוש יכולת גרעיני – יצליחו", הוסיף יעלון. "והם זקוקים לשלוש השנים האלה כדי להתחזק כלכלית". לדבריו, השאיפה האסטרטגית של איראן לא השתנתה: "השאיפה להגמוניה המבוססת על טרור". הוא ציין כי המשטר האיראני הוא משטר "משיחי-אפוקליפטי", שמאמין שאין למדינת ישראל זכות קיום ומהווה האיום מספר 1 על האזור. "המשטר הזה חייב להיעצר – משטר בלתי קונבנציונאלי לא יכול להחזיק נשק בלתי קונבנציונאלי".

בכנס, המתקיים תחת הכותרת "אתגרי הביטחון במאה ה-21" ויימשך גם מחר, ישתתפו גם נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הכלכלה נפתלי בנט, הרמטכ"ל בני גנץ, ואחרים מתחום הפוליטיקה והביטחון. כמו כן, ישתתפו בכנס אורחים בכירים מחו"ל, ביניהם ראש ה-CIA לשעבר גנרל דיוויד פטראוס, גנרל גיימס קארטרייט, יועצו לשעבר של נשיא ארצות הברית דניס רוס, היועץ לביטחון לאומי לשעבר לנשיא אובמה טום דנילון, ראש ה-MI6 הבריטי לשעבר סר ג'ון סקרלט, רמטכ"ל צבא בריטניה לורד ג'ו?ק סטיראפ, יועצו של הנשיא ג'ורג' בוש סטיבן האדלי, שר החוץ הגרמני לשעבר יושקה פישר והעיתונאים הבכירים תומס פרידמן ודיוויד אגנשיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully