וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה שעברה כריתת שד בטעות: "אני שבורה"

קובי מנדל

27.1.2014 / 20:00

לאחר שכבר עברה כריתת שדיים בגלל שחלתה בסרטן, מבדיקה שנעשתה בבית החולים רמב"ם עלה שחלתה שוב - ונכרתו שדיה המשוחזרים. פרקליטה טוען: "ממצאי הבדיקה של אישה אחרת"

בית החולים רמב"ם, פברואר 2013. ערן גילווארג,
ככל הנראה תוגש תביעה. בית החולים רמב"ם/ערן גילווארג

תושבת חיפה בת 42, שעברה כריתת שד בפעם השנייה בשל טעות בממצאי בדיקה שעברה בבית החולים רמב"ם בעיר, סיפרה היום (שני) לוואלה! חדשות על תחושותיה: "אני שבורה, רצוצה ומפורקת. אמנם שמחתי שקיבלתי את התשובה שאין לי סרטן, אבל יחד עם זאת אני קרסתי. אני אמא לשתי בנות, ואני עוד צריכה המשיך לתפקד".

עוד ידיעות על רשלנות רפואית:
"הרופאים התעקשו על לידה טבעית - בתנו מתה"
תביעה: הרופאים התרשלו - האישה מתה מדלקת ריאות
תביעת ענק: "הרופא הרחיב את פי הטבעת - בטעות"

כפי שפרוסם לראשונה בחדשות 10, ב-2007 התגלה בגופה של האישה סרטן דו-צדדי, ולאחר סדרת הקרנות שעברה במשך שלוש שנים, הוחלט לכרות לה את השדיים. בעקבות הכריתה, היא עברה שחזור מלא של החזה באמצעות שתלי סיליקון, והחזה שלה נבנה מחדש באמצעות שומן, רקמות וכלי דם שנלקחו מבטנה.

כעבור שנה, חשה האישה גוש באחד השדיים המשוחזרים, ופנתה להיבדק. צוות רפואי מבית החולים רמב"ם לקח דגימה מהגוש, ומסר לה שהסרטן חזר לשד, אף שמדובר בשד משוחזר העשוי מסיליקון ומשומן. בעקבות הממצאים הוחלט לכרות לה גם את השדיים המשוחזרים. אלא שבנובמבר האחרון נלקחה הדגימה לבדיקה פתולוגית, שממנה עלה שהסרטן לא חזר לשדיה.

כעת אומר פרקליטה של האישה, עו"ד יאיר סקלסקי, כי ככל הנראה בכוונתה להגיש תביעה נגד בית החולים. "סביר להניח שתוגש תביעה על הרשלנות לכאורה", אמר עו"ד סקלסקי לוואלה! חדשות. "יש עוד כמה עניינים משפטים שעלינו לסגור ולברר, וכנראה שבזמן הקרוב תוגש תביעה".

הפרקליט סיפר כי לטענת האישה, היא קיבלה תשובות לא ברורות מרופאים בבית החולים בעקבות הממצאים החדשים. "פנינו לכמה מעבדות כדי שיעשו בדיקות חדשות מהדגימות שנלקחו, והתברר שבתשובות אלה נמצא שבדגימה אכן יש סרטן אבל הדגימות מצאו גם שמדובר ברקמת שד בריאה", הסביר. "פנינו למעבדה הביולוגית במכון לרפואה משפטית באבו כביר כדי לערוך בדיקות גנטיות לאישה ולממצאים, והתברר שהממצאים על סרטן שנתגלה בחזה הם של אישה אחרת. פנינו לבית החולים רמב"ם כדי שיאתר את האישה ממנה נלקחה הדגימה".

מבית החולים רמב"ם נמסר בתגובה: "החולה עברה טפולים רבים מאוד בבתי חולים שונים. רוב רובם של טפולים אלה, כולל הניתוח האחרון, לא בוצעו ברמב"ם. עקב מורכבות המקרה, הורה מנהל רמב"ם, פרופ' רפי ביאר, על הקמת ועדת בדיקה בראשות סגן מנהל בית החולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully