וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרוע מחיית טרף

חיים שיין

26.1.2014 / 7:57

היינריך הימלר, מאדריכלי הפתרון הסופי של בעיית היהודים, אחראי לרציחתם של שישה מיליון יהודים בתקופת השואה. הרג המוני של חפים פשע, שבוצע באכזריות שאין כמותה בתולדות האנושות, אכזריות שקשה למצוא אצל בעלי חיים טורפים בטבע. המשרפות שבערו ימים ולילות באושוויץ העלו השמימה בענן שחור את האמונה התמימה שתרבות, פילוסופיה ומצפון יכולים להיות ערובה להתנהלות מוסרית בסיסית ביחסים בין בני אדם. בני עמם של קאנט, שופנהאואר, ואגנר וניטשה התגלו כנבלים שפלים, ששינו את ההגדרה של המושג בני אדם.

היינריך הימלר. AP
מאדריכלי "הפתרון הסופי של בעיית היהודים". היינריך הימלר/AP

בשפלות צינית הכשיר הימלר יחידות הרג, חסרות צלם אנוש, שהובילו את טבח היהודים. במוחו המעוות הקים תעשייה משוכללת של רצח עם. הוא כעס על הגרמנים המעטים שגילו רגש רחמים כלשהו כלפי שכניהם היהודים. בני אומה נאורה לכאורה הפכו להיות תליינים מרצון בשירותם של היטלר, הימלר ואייכמן.

מכתביו של הימלר עלולים להטעות. יש בהם מכתבי אהבה, מתכוני אפייה לבצק, שלל ביטויים של רגש, כולל כינויי חיבה. זאב ערבות שעוטה לעיתים עור כבש, כפי שמופיע באגדות עם גרמניות. הוא לא היה היחיד. ידוע שהיו בכירים נאצים שהיה להם יחס מאוד אוהד לכלבים שלהם אך לא לבני אדם, כאלה שאהבו מוסיקה שלצליליה שילחו יהודים אל מותם. מפקדים במחנות ריכוז גרו עם משפחותיהם בבתים צמודים לגדרות המחושמלות של המחנות, ולאחר יום עבודה בבית החרושת לרצח המוני של נשים וילדים חזרו הביתה ונתנו בידיהם המגואלות בדם ליטוף חם לילדים שלהם.

השניות הזוועתית הזו היא נושא למחקר פסיכולוגי מעמיק. סוג של סכיזופרניה, תוצר של אידיאולוגיה נוראית ודה?הומניזציה דמונית של היהודים. שנאת היהודים בת אלפי השנים שהבשילה אצל הנאצים לרצח עם מזוויע.

צירוף מקרים מוזר ומעורר מחשבה הוא שמכתבי הימלר, שהיו חבויים במשך עשרות שנים, מתפרסמים דווקא בימים אלה, בעת שאומות העולם הולכות שבי אחר החיוכים האבהיים והמלל הכוזב של נשיא איראן חסן רוחאני ושריו. ההנהגה האיראנית היא ממשיכת דרכם של הימלר, המופתי אמין אל?חוסייני ויאסר ערפאת. כזאבי טרף אלימים הם מבהירים כי הצנטריפוגות ימשיכו לנוע על מנת לפתור את בעיית היהודים, וככבשים מתרפסות הם כותבים מכתבי אהבה לעולם על שלום ועל שיתוף פעולה. מתוך הלקח ההיסטורי, לנו היהודים אסור להתפתות. זכינו אחרי אלפיים שנה שגורלנו בידינו.

  • עוד באותו נושא:
  • נאצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully