וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק לוועדת אור: האחריות עלי כללית בלבד

21.8.2002 / 14:16

ראש הממשלה לשעבר חתם את פרק מתן העדויות בוועדה; 14 המוזהרים יגישו בשבועות הקרובים את סיכום טענותיהם; שופטי הוועדה יפרסמו מסקנותיהם בעוד כמה חודשים

הסתיים פרק מתן העדויות בוועדת אור לבדיקת אירועי אוקטובר במגזר הערבי. בשבועות הקרובים יגישו 14 הנחקרים שהוזהרו על ידי הוועדה את סיכום טענותיהם והוועדה תגיש את מסקנותיה בעוד כמה חודשים, כך דווח בגלי צה"ל.

ראש הממשלה בזמן המהומות, אהוד ברק, שב ואמר אתמול בעדותו כי לא היו הערכות מודיעין על היקף המהומות במגזר הערבי באוקטובר 2000. "חלק מהתמונה שמצטיירת בפני הוועדה אינה תמונת אמת. היו במערכת רבים שהיו מחוץ לציר הידיעה, והם נדרשים לתת הערכה בדיעבד. לאחר מעשה הרבה יותר פשוט לומר זה היה בדרך", אמר ברק במהלך עדותו בפני ועדת-אור: "אלה שלא היו בתוך המערכת, שלא היו בתוך ציר האחריות, אולי אפילו לא היו בציר הידיעה, וחלק מהם אולי היו בקצה השני של כדור הארץ".

ראש הממשלה לשעבר אמר גם שמתוקף תפקידו, האחריות עליו היא כללית בלבד: "האחריות שלי כראש ממשלה היא כללית. אני מתווה מדיניות על, ולא יכול להתייחס לפרטים הקטנים בשטח. בכל מקרה, הכוחות היום צריכים לגלות שיקול דעת".

ברק אמר עוד שגם לפני פרוץ האינתיפאדה בשנת 1987 היו סימנים מקדימים, אולם בכל זאת היא הפתיעה רבים, ולכן, לדבריו, לא ניתן להפנות לעברו אצבע מאשימה, על-כך שלא צפה את פרוץ האירועים.

בפתח עדותו אמר ראש הממשלה לשעבר: "כל מי שמעלה טענות על חוסר באמצעים חוסר בערכות חוסר בציוד עושה את זה בדיעבד, לאחר מעשה, אחרת היו באים אלי ואומרים לי במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully