וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח המבקר על המטרונית: חרגה פי 3 מהתקציב

קובי מנדל

22.1.2014 / 16:00

מהדוח עולה כי ניהול מערכת האוטובוסים המהירה, שנכנסה לפעילות מלאה לפני חודש, סבל עוד משלב התכנון משורת ליקויים, וכי משרד התחבורה לא בדק את העליות החריגות בעלויות

צילום: מור שאולי, עריכה: יותם בן-דוד

חודש לאחר שהחלה המטרונית לפעול במתכונת מלאה, כבר חושף מבקר המדינה יוסף שפירא שורה של ליקויים בניהול מערכת האוטובוסים המהירה באזור חיפה. מדוח שפורסם היום (רביעי) עולה בין היתר כי חברת "יפה נוף", העומדת מאחורי הפרויקט, חרגה פי שלושה מאומדן עלויות התשתית שלה ללא מתן הסברים וללא בקרה. גם על משרד התחבורה הוטלה אחריות להיעדר הבקרה על הפרויקט.

במשרד מבקר המדינה ציינו כי נמצאו ליקויים בתחומים רבים, ובהם התכנון, הבקרה, חלוקת העבודה והפיקוח על הפרויקט. בשל ליקויים אלה, על פי דוח מבקר המדינה, החברה לא עמדה בלוחות הזמנים ובתקציב שנקבעו. הדוח קובע כי התמשכות העבודות מעבר למתוכנן ברבים מהמקטעים הנמצאים בסביבה עירונית צפופה פגעה במרקם החיים השוטף של התושבים.

בבדיקת המשרד נמצא כי בשנים 2012-2005 הגדילה יפה נוף פעמים אחדות את אומדן עלות הקמת התשתיות בפרויקט, מכ-540 מיליון שקלים לכ-1.59 מיליארד שקלים, ללא מתן הסבר וללא בקרה ראויה. כמו כן קובע הדוח כי משרד התחבורה לא עמד על קבלת דיווחים על החריגות, לא בדק באופן יסודי את התוספות בעלויות, לא בדק אם הן אכן חיוניות לפרויקט ולא הקפיד על בקרה ראויה על הפרויקט.

"אי אפשר להקים חניונים נוספים"

עוד עולה מהדוח כי לא נבנו די חניונים לצורך חנייה בשיטת "חנה וסע", וכי לא ניתן היצע נאות של מקומות חנייה בכל חניון. משרד המבקר ציין בפני חברת יפה נוף כי הקמת חניוני "חנה וסע" בכמות ובפיזור נאותים לאורך תוואי המטרונית היא תנאי הכרחי להצלחת הפרויקט. "על החברה והעיריות הנוגעות בדבר לבחון את האפשרויות העומדות בפניהן, כדי לוודא שהיצע החניונים ומספר החניות בכל אחד מהם יהיו מספיקים כדי לעודד מעבר נוסעים מרכב פרטי למטרונית", טענו במשרד.

חברת יפה נוף מסרה בתשובתה כי הקמתם של חניונים נוספים או הרחבתם של חניונים קיימים "אינה אפשרית לאור מגבלות וזמינות הקרקעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully