וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה "ידיעות אחרונות" מגייס את ה"חרם" - לאג'נדה שלו?

דרור אידר

21.1.2014 / 10:22

מי שרוצה להבין פרק בהלכות הכת הפוליטית שהשתלטה על התודעה הציבורית, ילך לגיליון "ידיעות אחרונות" אתמול. "מאה בכירים במשק מזהירים מחרם על ישראל", זעקה הכותרת וכיוונה מייד: "חייבים להגיע להסכם עם הפלשתינים".

בשבוע שעבר "ידיעות" פירסם שיחה שלא לציטוט עם שר הביטחון. יעלון אמר דברים נכוחים, ו"ידיעות" ביקש לצלוב אותו ולהחליש עמידתנו מול התוכניות להכנעת ישראל (המכונות "הסדר מדיני"). בוויכוח בינינו לארה"ב, "ידיעות" מייצג את האמריקנים ובעקיפין את הפלשתינים.

בפנים נאמר: "לא רק קרי מאיץ בנתניהו... (גם) הצמרת העסקית... עם מסר תקיף, 'חייבים להגיע להסדר מדיני - דחוף'".

ישיבת ממשלה, ינואר 2014. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
ידיעות ביקש לצלוב אותו. יעלון/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

לידיעה צורפה תמונתו של איש העסקים רמי לוי. התקשרתי אליו. "לא חתמתי על שום דבר", אמר, ואיש לא שאל אותו כששיבצו את תמונתו. "אני לא בא להחליף" את רה"מ. ההפך, "באנו לחזק" את רה"מ ולא להאיץ בו. "אנחנו רוצים שלום; הפלשתינים צריכים להוכיח שגם הם רוצים". לדברי לוי רוב האנשים בקבוצה חושבים כמוהו. אז "ידיעות" השתמש לרעה בתמונה של רמי לוי כדי לגייס את "עמך" ישראל?

בצד הידיעה סיפק סבר פלוצקר פרשנות. הזכיר שבספטמבר 1993, לפני החתימה הראשונה בין רבין לערפאת, פירסמו אנשי עסקים מודעה: "רק המעז מנצח", בקריאה לרבין לא לעכב החתימה. לא צריך להזכיר לאנשי העסקים כיצד הניחו כספם על קרן הצבי ותמכו בהסדר מלא חורים; חוזה שאף דירקטוריון לא היה מאשר, לו? היה הדבר קשור לפעילותם העסקית. מדוע יסכימו הפלשתינים לחתום על קץ הסכסוך, כי "דחוף" לנו? עיסקה שבה צד אחד להוט ומצהיר ש"אין לו ברירה" - מחירה ינסוק מעלה.

מילא תמימותנו אז, נאיביות שהוטבעה בים שטיפת מוח. אחד האחראים לה היה "ידיעות" שביחד עם השמאל דיכאו קולות שפויים שהתנגדו למרקחת העוועים שנבללה באוסלו והוגשה בוושינגטון במסווה של נקטר אלים חד?פעמי. אבל עכשיו? אחרי עשרים שנה, לאחר שנפלתם גם בתמיכה בהתנתקות למרות האזהרות?!

מה דעתכם על שותפות עם חברה כושלת, שנתפסה בשקרים, הפעילה סוכנים שרצחו עובדים שלכם ועד היום מפזרת השמצות נגדכם וטוענת שאין לגיטימציה לקיום החברה שלכם - נכון שהייתם רצים לחתום, שלא תחמיצו הזדמנות "לעשות מכה"? ונניח שהדברים נכונים, עם מי נעשה שלום? את מי מייצג אבו מאזן? אפילו הוא, ה"מתון", מכחיש את ההיסטוריה של היהודים במולדתם. מדבריו עולה שבארץ ישראל קם העם הפלשתיני לפני אלפי שנים ועל ההר לא שכן מקדש יהודי. אינכם מבינים שאין שלום עם מכחישי היסטוריה, שכל הישג יהיה נדבך בתורת השלבים בדרך לתביעות נוספות?

מה האינטרס של "ידיעות" בהצבת הידיעה בכותרת הראשית? מילא "הארץ"; אבל "ידיעות" טוען שהוא "העיתון של המדינה". מזמן לא. יותר מחצי יובל משמש "ידיעות" ראש חץ של השמאל ובמסווה של עיתון עממי מקדם סדר יום פוליטי של כת קטנה, שפעם הובילה וכיום נדחקה לשוליים. חלק מדחיקתה, כמו ירידתו של "ידיעות", קשור לענייננו: אמונה פנאטית במקסם שווא המוביל פעם אחר פעם למלחמה. זה לא מונע מהחבורה הזאת להמשיך לדחוק אותנו לתהום הוויתורים, כאילו השיגו משהו עד כה.

לקראת הסוף קבע פלוצקר: "המגזר העסקי מתעורר כעת מהאשליה של כלכלה צומחת בלי שלום". האם הכלכלה הישראלית לא צמחה עד כה? ומה זה "המגזר העסקי" - כמה עשרות אנשים ש"ידיעות" ניפח לכלל תופעה. הנה בתמצית שיטת הפעולה. "הארץ" פורש בגלוי את האידיאולוגיה שלו. ל"ידיעות" אידיאולוגיה דומה, אבל מסווה אותה מאחורי מי שהחליט כי הם מייצגים את "המגזר העסקי". ממש לא. הם מייצגים את עצמם ואת שאיפות העוועים חסרות הכיסוי של השמאל. הרוב הישראלי אינו נמצא בסירה הזאת. התפכחנו מאז אוסלו. אנחנו ב?2014. נא להתעורר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully