וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטען חבלה הופעל לעבר סיור צה"ל באזור עין השלושה

21.1.2014 / 8:37

המטען הופעל לעבר סיור שנע סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. אין נפגעים או נזק ורמת הדריכות באזור הועלתה. מדובר צה"ל נמסר: רואים את האירוע בחומרה

מטען חבלה הופעל הבוקר (שלישי) לעבר סיור צה"ל שנע על גדר המערכת באזור קיבוץ עין השלושה. גורמי צבא אישרו כי אין נפגעים או נזק. מדובר צה"ל נמסר: רואים את האירוע בחומרה . צה"ל מבצע עבודות חישוף לאורך הגדר במטרה לחשוף צמחייה ולאתר מטענים לאורך גדר המערכת. הועלתה רמת הדריכות באזור. גורם צבאי מסר כי הפעילות הזו "נועדה לעקור צמחייה שבחסותה מניחים ארגוני הטרור מטעני חבלה סמוך לגדר המערכת במטרה לפגוע בחיילי צה"ל".

בחודש שעבר צה"ל סיכל הנחת מטען סמוך לגדר המערכת בעזה. כמה פלסטינים התקרבו לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. כוח שהוקפץ למקום פעל להרחקתם ומשלא נענו לקריאות, פתח הכוח בירי - ממנו נפגע אחד החשודים. גורם צבאי מסר כי מדובר בחוליה שניסתה להניח מטען סמוך לגדר. עוד הוסיף הגורם שמדובר באותה נקודה בה נעשו באותה יממה מספר ניסיונות להניח מטען. דובר צה"ל אישר את הפרטים.

בסוכנות הידיעות הפלסטינית מען דיווחו כי הירי בוצע לעבר "קבוצת חקלאים שחרשו את שדותיהם" בדרום הרצועה, מזרחית לחאן יונס. הנפגע זוהה כאיסמעיל נג'אר, צעיר בן 22.

עוד באותו נושא:
צה"ל סיכל הנחת מטען סמוך לגדר המערכת בעזה
גל תקריות ברצועה: "הרוג וחמישה פצועים מאש צה"ל"
צה"ל זיהה ונטרל מטען גדול בגבול רצועת עזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנהרה התקפית שנחשפה על ידי צה"ל באזור עין השלושה באוקטובר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש אוקטובר צה"ל חשף מנהרה התקפית שנחפרה בדרום רצועת עזה מהשטח הפלסטיני לשטח הישראלי, באזור הקיבוץ עין השלושה. גורמי צבא בפיקוד הדרום מעריכים כי אורכה של המנהרה הוא כקילומטר לפחות, וחלקים ממנה נחפרו בעומק של כ-15 מטרים מתחת לפני האדמה.

הגורם ציין כי המנהרה נחפרה באופן מאוד יסודי, בדומה למתווה המנהרה שנחשפה על ידי מפקד החטיבה הדרומית, אל"מ עמוס הכהן, בחודש יולי השנה. באותם ימים הגדירו בצה"ל את המנהרה ההיא כאחת המנהרות המשוכללות שנחפרו אי פעם מרצועת עזה לישראל. בדומה לה, הותקנו במנהרה שנחשפה כעת תאורה ומסילה להובלת קרונית קטנה, שעלולה בזמן אמת להוביל מחבלים או חייל חטוף מצד לצד במהירות רבה.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully