וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מציע לחמאס לקחת בחשבון את מדיניות הסיכול שלנו"

19.1.2014 / 12:44

אחרי תקיפת צה"ל ברצועה, הגיב ראש הממשלה לסבב ההסלמה האחרון בדרום, ואמר כי ישראל נחושה לשמור על השקט באזור. "מגיבים בעוצמה נגד אלה שמנסים לפגוע בנו"

צילום: רויטרס, עומר מירון; עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (ראשון) להסלמה האחרונה בדרום, ואמר כי ישראל נחושה לשמור על השקט בגזרה. "אנחנו עושים זאת על ידי מדיניות של סיכול מראש וגם בתגובה עוצמתית נגד אלה שמנסים לפגוע בנו או פוגעים בנו", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "אני מציע לחמאס לקחת בחשבון את המדיניות הזאת שלנו".

מתחילת השנה חלה עלייה בהיקף ירי הרקטות לעבר ישראל מרצועת עזה, ואמש בוצע האחרון בשורה של שיגורים בימים האחרונים. בעקבות זאת תקף צה"ל כמה מטרות ברצועה. הבוקר תקפו כלי טיס של חיל האוויר את פעיל הג'יהאד האיסלאמי אחמד סעד בן ה-22 ופצעו אותו באורח קשה. עמו נפצע גם ילד בן 12 באורח בינוני. מצה"ל נמסר כי סעד היה מעורב בירי הרקטות בימים האחרונים. "צה"ל פעל להסרת איום מידי על אזרחי ישראל", נמסר בהודעת דובר צה"ל.

ניסיון חיסול בעזה הבוקר, ינואר 2014. רויטרס
זירת התקיפה בעזה, הבוקר/רויטרס

הרקטה שנורתה אמש לעבר ישראל התפוצצה בשטח פתוח מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. התרעת "צבע אדום" נשמעה ביישובים במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב, סמוך לגדר המערכת עם רצועת עזה. באזור נשמע פיצוץ, אולם מיקום הנפילה טרם התברר. ביום חמישי האחרון נורו שש רקטות לעבר אשקלון ויישובי מועצה אזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים או נזק. מערכת "כיפת ברזל" יירטה חמש מהרקטות, והאחרונה התפוצצה בשטח פתוח. בתגובה, תקף חיל האוויר מטרות ברצועת עזה. הפלסטינים דיווחו על חמישה נפגעים בתקיפות.

כמה ימים לפני כן, ביום שני, שוגרו שתי רקטות מרצועת עזה, והתפוצצו בשטח ישראל, מבלי לגרום לנזקים או נפגעים. כמה שעות לאחר מכן תקף צה"ל אתרים של הג'יהאד האיסלאמי בחאן יונס ובדיר אל-בלח. כמו כן, הותקף אתר של גדודי אל-קודס בתוך העיר עזה. על פי נתוני דובר צה"ל, מתחילת 2014 היו 13 שיגורים מהרצועה, מהם שמונה נפלו בשטח ישראל ושלושה יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". זאת לעומת 46 נפילות בכל שנת 2013 וחמישה יירוטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully