וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארביב על החשדות נגדו: "לא קיבלתי שוחד, תופרים לי תיק"

16.1.2014 / 14:21

מפקד להב 433 התייחס לחשיפת הפרשה: "אני בטוח בצדקתי. האמת תצא לאור". וגם: איך הפכה חצר הרב פינטו למוקד הון-שלטון-עולם תחתון? צפו במהדורה המלאה של וואלה! חדשות

מערכת וואלה!

מאת: יקי אדמקר ויוסי אלי

"מעולם לא קיבלתי שוחד, לא נתתי שוחד, לא קיבלתי כל סוג של טובות הנאה", כך מסר בצהריים (חמישי) ניצב מנשה ארביב, מפקד להב 433 לכלי התקשורת, בהתייחסותו לחשדות נגדו בפרשה שנחשפה הבוקר. "לא ניתן שוחד - לא לי ולא לבני משפחתי. לא היה ולא נברא. אני בטוח בצדקתי. האמת תצא לאור. יש כאן ניסיון נפשע לתפור לי תיק", הוסיף.

לדבריו, הוא יצא לחופשה מיוזמתו כדי להגן על שמו הטוב, אך עד לשעה זו אפילו לא פנה לעורך דין, משום שהמצב הזה אינו מוכר לו. ''כל חיי אני משרת למען ביטחון המדינה, ועושה זאת בדרך של יושר, הגינות, נתינה ואהבה'', אמר ארביב, שחשוד בקבלת טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו.

איך הפכה חצר הרב למוקד הון-שלטון-עולם תחתון?

החצר של הרב פינטו, שעומדת במרכז הפרשה, הפכה למוקד כוח ועליה לרגל של גורמי הון-שלטון-עולם תחתון. חצר הרב באשדוד מילאה בשנים האחרונות תפקיד "מסורתי" של בית הכנסת בעולם היהודי - מקום מפגש שבו באופן טבעי נוצרו היכרויות וקשרים בין הרב, הגביר, הסוחר או חלפן הכספים, צדיקים גמורים ומפוקפקים גם יחד.

מלבד הקשרים הבולטים שקיימים בין קציני משטרה בכירים לרבנים בכלל, ניתן למנות קשרים בין רבנים לטייקונים ואנשי עסקים. גם עבריינים, כמו שלום דומרני, שנמנים על חסידיו של הרב, פוליטיקאים ואפילו עיתונאים, אנשי תקשורת וסלבריטאים נמנים עם חצרותיהם של רבנים מסוימים. אל הקלחת הזו נכנסים גם עורכי דין שמייצגים את הרבנים בפרשות משפטיות שונות שהם נקלעים אליהן.

חצרות המקובלים הם אולי המקומות היחידים שבהם עבריין, איש עסקים ורב יכולים להיפגש. בתמונות שפורסמו לאחרונה בוואלה! חדשות נראים איש העסקים אדוארדו אלשטיין ליד דומרני, כששניהם סביב פינטו. באופן טבעי במפגשים האלה מתנהלות שיחות, זורם מידע ויכולים להיווצר קשרים שמועילים לכל הצדדים. כך למשל, פינטו הוא זה שתיווך בין אלשטיין לדנקנר כשהשניים עוד חשבו להפוך לשותפים באי.די.בי. בברנז'ה העיתונאית מספרים כי משרתו של עיתונאי בכיר ניצלה בזכות פנייה שלו אל פינטו, שהיה מיודד עם בעלי העיתון. ברקע של הפרשה הנוכחית עומדים הקשרים שבין הרב לאנשי משטרה, חבר קונגרס אמריקני ואנשי עסקים.

עוד במהדורה:

הון- שלטון, עולם תחתון בחצר הרב פינטו - ניצב בדימוס אריה עמית, דרך אדוארדו אלשטיין, אילן בן דב ונוחי דנקנר ועד לשלום דומרני, כולם הגיעו לחצרו של הרב באשדוד. יקי אדמקר כתבנו לענייני חרדים על הדילים שנסגרים בין תפילה לברכה.

אחרי הסערה - חשש מבצורת: חודש אחרי שהייתה כאן סופת שלגים שכמעט שיתקה את המדינה, ינואר מסתמן כחודש שחון. גם באוסטרליה הטמפרטורות ממש לא חורפיות והחזאים מאיימים שמד המעלות יעבור את רף ה-50.

השבוע בדקה: מהפרידה מראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, דרך המשבר ביחסי ארה"ב - ישראל בעקבות ההתבטאות המביכה של שר הביטחון בוגי יעלון ועד לזכייה שגרמה לכריסטיאנו רונאלדו ליבב כמו ילד. כל הכותרות שעשו את השבוע בחדשות.

התחזית: היום טמפרטורות גבוהות יחסית לעונה, מחר ובמהלך סוף השבוע ירידה ניכרת בטמפרטורות וגשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully