וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרי תל אביב נערכים להמשך מחאת מבקשי המקלט

16.1.2014 / 8:24

במשטרת מחוז תל אביב נערכים להמשך פעולות המחאה של המסתננים ומבקשי המקלט ברחבי העיר נגד הכוונה לחייב אותם לשהות במתקן "חולות" בנגב. השוטרים תרגלו כמה תרחישים אפשריים

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

במשטרת מחוז תל אביב קיימו אתמול (רביעי) תרגיל, בהשתתפות גורמים מהמטה הארצי וגורמי הצלה, כחלק מההיערכות להמשך מחאתם של המסתננים ומבקשי המקלט. התרגילים כללו התמודדות עם כמה תרחישים אפשריים – החל מקיום הפגנות שקט עד הסלמה של צעדי המחאה, העלולים לכלול מעשי אלימות.

מארגני המחאה מתכננים להמשיך בהפגנות נגד החוק המחייב אותם לשהות במתקן "חולות" בנגב, וכן לדרוש מהרשויות לבחון את בקשות המקלט שלהם. בג"ץ צפוי לדון בקרוב בעתירה שהוגשה נגד התיקון החדש לחוק המסתננים, המאפשר כליאה ללא משפט לתקופה של עד שנה ומאפשר השמה של המסתננים במתקן "חולות". אם העתירה תידחה, אלפי מסתננים ומבקשי מקלט נוספים יקבלו זימון שיחייב אותם להתייצב במתקן תוך 30 יום. בנוסף ייאסר על מעבידים להעסיקם. מאז אישור התיקון לחוק, יותר מ-1,000 מסתננים ומבקשי מקלט קיבלו זימון למתקן "חולות" – מהלך אשר הצית את המחאה.

הפגנה של נשים מבקשות מקלט מאפריקה מגינת לוינסקי לשגרירויות בתל אביב, 15 בינואר 2014. יותם רונן
הפגנה של נשים מבקשות מקלט מאפריקה מגינת לוינסקי לשגרירויות בתל אביב, 15 בינואר 2014/יותם רונן

שוטרי מחוז תל אביב מלווים בשבועיים האחרונים את פעולות המחאה - האחרונה שבהם התקיימה אתמול בבוקר, כאשר מבקשות מקלט צעדו לנציבות האו"ם ולשגרירות ארצות הברית בתל אביב בקריאה לקבל מהן סיוע ותמיכה במאבקן להכרה כפליטות. המשטרה ליוותה את ההפגנה, שהסתיימה ללא אירועים מיוחדים.

בהודעה שנמסרה שלשום מטעם המפגינות, נכתב: "אנו נצעד בלב כבד ובצער רב. ממשלת ישראל מתייחסת אלינו כאילו אנחנו לא בנות אדם. אנחנו חיות כאן בלי מעמד, בלי זכויות בסיסיות, בלי תקווה ובלי יכולת לפרנס את הילדים שלנו בכבוד. אנחנו לא פושעות. הילדים שלנו אינם פושעים. בעלינו ואחינו אינם פושעים". בימים הקרובים צפויה רשות האוכלוסין וההגירה ליזום מבצע נרחב למעצר מבקשי מקלט הנושאים אשרות שלא בתוקף, ומבקשי מקלט שזומנו למתקן חולות אך לא התייצבו. זאת, עם תום פרק הזמן של 30 יום שהקצתה הרשות לאנשים להתארגנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully