וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי הקים עמותה למימון הוצאותיו במשפט אסון הכרמל

16.1.2014 / 11:43

המדינה אישרה לשר הפנים לשעבר החזר בגובה 50 אלף שקל, אולם ההוצאות מסתכמות ב-326 אלף. המהלך קיבל את אישורה של ועדת האתיקה. ישי: "הסכום שהעבירה המדינה – מינורי בלבד"

אלי ישי מגיע לעין כרם לבקר את הרב עובדיה יוסף. יואב דודקביץ'
ההוצאות המשפטיות הסתכמו בכ-326 אלף שקלים. ישי/יואב דודקביץ'

חבר הכנסת אלי ישי (ש"ס) הקים עמותה במטרה לגייס כספים לצורך המאבק המשפטי שניהל לאחר אסון הכרמל - כך נודע לוואלה! חדשות. העמותה הוקמה לאור העובדה כי המדינה אישרה לישי מימון של 50 אלף שקלים, אולם ההוצאות המשפטיות הסתכמו ב-326 אלף שקלים.

ישי, שהיה שר הפנים בזמן השריפה, הגיש את בקשתו בחודש ספטמבר 2012, ובמסגרתה ביקש להכיר בכלל ההוצאות בתוספת מע"מ. הסכום הורכב משכר טרחה בסך 98.1 אלף שקלים בתוספת מע"מ בעבור ייצוגו על ידי משרד עו"ד אשבול בורובסקי, שבו שותף יעקב בורובסקי שהיה יועצו של מבקר המדינה לשעבר, ומשכר טרחה בסך 228 אלף שקלים בתוספת מע"מ בעבור ייצוג על ידי משרד עו"ד גדעון פישר.

בתגובה לבקשה, שהוגשה במקביל לאלו של שר האוצר לשעבר יובל שטייניץ והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', קבעה הוועדה להגנה משפטית והשתתפות בהוצאות משפטיות כי השלושה יהיו זכאים להשתתפות בהוצאות משפט עד לסכום של 50 אלף שקלים בתוספת מע"מ.

לצורך השלמת הפער הכספי, המסתכם ב-276 אלף שקלים, הוקמה כאמור עמותה על ידי ישי. המהלך קיבל את אישורה של ועדת האתיקה של הכנסת, כאשר גיוס הכספים נעשה מפה לאוזן.

דוברו של ח"כ ישי, אוהד יחזקאלי, אישר בתגובה את הפרטים והוסיף: "מכריו של ח"כ אלי ישי ביקשו לפתוח עמותה עבור מימון ההגנה המשפטית לה נזקק לאחר האסון בכרמל, ולאור העובדה כי המדינה אישרה העברת סכום מינורי בלבד. עניין הקמת העמותה קיבל את כל האישורים, ובכללם אישור ועדת האתיקה והיועץ המשפטי של הכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully