וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק שרון אלוף הדרום

שמוליק ריפמן

13.1.2014 / 10:22

מאז ימי דוד בן גוריון לא היה פוליטיקאי שפעל למען קידום הנגב כאריק שרון. ראש מועצת רמת נגב מתאר כיצד נולד הרעיון להקים את עיר הבה"דים של צה"ל באזורו במוחו של שרון

יום אחד, כשהיה עדיין שר התשתיות, התקשר אלי אריק שרון ואמר: תהיה במחסום ארז בשעה 8:00, אנחנו טסים מעל הנגב. אריק אהב את המרחבים הפתוחים, את החקלאים שבחרו להגשים את חזונם דווקא במדבר. שנים לאחר מכן, כאשר אהוד ברק העלה את הרעיון לחלופת שטחים, התייצב אריק לסיור באזור ניצנה, וכבר אז הבטיח שאם יהיה ראש ממשלה יפעל לחיזוק ההתיישבות מדרום לרפיח. "חלוצה לחלוצים" הוא נהג לומר. אמר וכך גם עשה. כזה היה אריאל שרון – איש שפיו ולבו שווים, איש של הגשמה ועשייה.

למחרת בבוקר המראנו במסוק ממחסום ארז: שרון, איציק מרדכי, אבי בניהו ואני (כולנו השתעשעו במחשבה האם המסוק יוכל בכלל להמריא עם ארבעה נוסעים "רזים" שכמותנו). מטרת הטיסה הייתה לאתר מקומות למיזמים גדולים בנגב. לקראת סוף הטיסה הגענו לאזור צומת הנגב. אריק ביקש מהטייס לנחות ושם אמר לנו כי צומת הנגב היא צומת אסטרטגית למדינת ישראל, צומת דרכים חשובה בין קהיר לעמאן ולדמשק. "צריך לתפוס אותה ולעשות בה פרויקט גדול", אמר לנו. וכמו תמיד – אמר וקיים.

אריאל שרון הלך לעולמו - סיקור מיוחד

"דרום זה מדרום לבאר שבע"

כבר כשר התשתיות ביקש שרון להקים פרויקט תשתית גדול למען תושבי הנגב והדרום ורק חבל שהוא בעצמו לא זכה לראות את קריית ההדרכה החדשה של צה"ל, אשר נבנית בימים אלו במקום בו סיירנו יחד לפני שנים רבות, ושהתבשרנו היום כי תיקרא על שמו – כשם שהציעו רבים ואני ביניהם עוד בטרם עצם את עיניו בפעם האחרונה. קריית ההדרכה צפויה לחזק את יישובי הדרום ולהוסיף לאזור אלפי משרות איכותיות ותאפשר לאלפי אנשי קבע לעבור להתגורר באזור. הקמתה של הקריה בצומת הנגב קידמה רבות גם את ההחלטה להקים במקום תחנת רכבת, שתקרב בין הפריפריה הדרומית למרכז.

מאז דוד בן גוריון לא היה כאריאל שרון בכל הקשור לקידום הנגב ותושבי הדרום, וגם ההחלטה להקים את קריית ההדרכה ברמת הנגב הייתה החלטה שלו. לימים, כשכבר היה ראש ממשלה, ביקש אריק מאגף התכנון של צה"ל חלופות להקמת עיר הבה"דים. בדיון שנערך ובו נבחנו החלופות הם הציעו לו להקים אותה דווקא ליד ג'וליס. אריק דפק על השולחן כמו שרק הוא ידע ואמר: "לא התכוונתי שתעבירו אותה מצד אחד של הכביש לצד השני. דרום זה מדרום לבאר שבע". כשם שהיה אחד מהלוחמים המעוטרים והאמיצים במלחמות ישראל – כך ידע שרון להילחם למען הנגב. אין ראוי מאריק שרון להעניק את שמו לקריית ההדרכה החדשה של צה"ל.

לו רק יכול היה לפקוח את עיניו לעוד דקה אחת, הייתי לוקח אותו שוב לסיבוב במסוק מעל רמת הנגב. הייתי מראה לו את היישובים בפתחת ניצנה ואת קריית ההדרכה של צה"ל שנבנית בצומת הנגב בשטח המועצה, כשם שהבטיח לי באותה טיסה. אריק חברי, אני נפרד ממך היום בעצב גדול, ואיתי הנופים שכל כך אהבת, החקלאים והחלוצים שהערצת, ושהעריצו אותך בחזרה. בשבילי תמיד תהיה אריק של הנגב. אלוף הדרום.

הכותב הוא ראש מועצת רמת הנגב

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully