וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר בממשלת שרון נפרד: "קשה להגיד לו לא"

דני נוה

12.1.2014 / 15:56

פעמיים בקריירה הפוליטית שלו אמר השר לשעבר דני נוה "לא" לראש הממשלה שלו - אריק שרון. בטור פרידה הוא מתאר מנהיג שמתייחס לאדם על בסיס כישוריו, ולא חשבונותיו

הדבר הקשה ביותר היה להתייצב מול אריק שרון ולהשיב פניו ריקם. להגיד לו את המילה הפשוטה: "לא", היה קשה מאוד. זה ממחיש יותר מכל, את היותו מנהיג מעורר יראה. כזה שמעוררת בך תחושה של כבוד והערכה.

זכור לי בוקר אביבי אחד בשנת 2002. בעיצומו של טיול משפחתי בצפון, בהיותי שר בממשלתו הראשונה, צלצל הטלפון הנייד שלי וראש הממשלה, שרון, היה על הקו. "ברצוני לבקש ממך שתצא לכהן כשגריר ישראל בוושינגטון", אמר אריק. הרגשתי אז מחויבות להמשך אחריותי ודרכי כחבר ממשלה והחלטתי להשיב בשלילה. זו היתה אולי אחת השיחות הקשות ביותר שקיימתי בחיי.

מותו של אריאל שרון - סיקור מיוחד

למרות תמיכתי בנתניהו, לא התחשבן

כעבור מספר שנים, הוביל שרון את היציאה החד-צדדית מעזה. ביודעו שאני מתנגד למהלך, קרא לי לשיחה אישית. העמידה מול מנהיג משכמו ומעלה בסוגיה כה הרת גורל היתה קשה ביותר. יכולת לחלוק עליו, אבל העמידה מולו היתה משימה כבדה מנשוא. אריק בעוצמת אישיותו היה דמות יוצאת דופן – דבר שהקרין והשפיע ישירות על יכולת השכנוע שלו.

דימויו הכוחני עשה לו גם עוול גדול. זכורה לי במיוחד רגישותו הרבה לסבלו של האחר, החלש, האדם במצוקה. בעת שניהלתי מאבק על הגדלת תקציב סל התרופות כשר בריאות, היה זה ראש הממשלה שרון שגילה אמפטיה, רגישות, ואכפתיות לצורך של ישראלים רבים. כך, בשעה שעלתה הצעה לצמצם את זכותן של נשים לטיפולי הפריה, נשים שכל חלומן היה לזכות בהגשמת החלום להיות אמא, פנה אלי אריק והודיע לי כי הוא תומך נחרצות בעמדתי שגזירה זו תבוטל. זה היה אריק, הסבא לנכדים, ואולי אריק ששנים רבות נשא את הכאב הנורא של אובדן בנו הצעיר והנה נקרתה בפניו ההזדמנות להבטיח למשפחות בישראל להביא ילדים לעולם.

יותר מכל, תמיד אנצור בלבי את הערכתי להתייחסותו העניינית לאדם לפי כישוריו, גם אם לא נמנה על מחנהו הפוליטי. התייצבתי מול שרון בהתמודדות הפוליטית על הנהגת הליכוד. תמכתי בבנימין נתניהו. הייתי משוכנע שביום שירכיב את ממשלתו "יבוא איתי חשבון" ולא כך קרה. אריק קרא לי לחדרו בערב שבו החליט על הרכב ממשלתו ואמר לי: "אני יודע על קרבתך והערכתה הרבה לבנימין נתניהו, אני יודע שלא תמכת בי, אבל אני רוצה שתכהן כשר בממשלתי". איפה תמצא עוד אנשים שמתייחסים לאדם לפי הערכתם ליכולותיו וכישוריו, ולא לפי שיקוליהם האישיים. אריק שרון, המנהיג, האדם, יהיה חסר לכולנו.

הכותב כיהן כשר בשתי ממשלותיו של אריאל שרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully