וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצדדים הפחות מוכרים של שרון

12.1.2014 / 16:00

כולם מדברים על המנהיג, הלוחם, איש הימין או שנוא הימין - אבל מה הייתה תפיסתו הכלכלית, מה היה יחסו לחרדים, מה עשה בעניין קצבאות ילדים ולמען הקהילה הגאה או למען זכויות נשים?

מערכת וואלה!

רבים סיפרו בשעות האחרונות על ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שהלך לעולמו אתמול בבית החולים שיבא בתל השומר. הם דיברו על שרון המנהיג, הלוחם, איש הימין, שנוא הימין ושאר התארים שקשרו לו. אולם ראוי להאיר גם פנים אחרים בדמותו של ראש הממשלה ה-11 של ישראל.

לא רבים זוכרים את יחסו של שרון לנושאים כמו קצבאות ילדים, הקהילה הגאה וזכויות נשים. באשר לכלכלה, שרון נהג לומר שהיא מרכיב חשוב בביטחון המדינה. יועצו האסטרטגי ליאור חורב סיפר שגישתו הכלכלית הייתה סוציאל-דמוקרטית: שרון האמין שהשוק צריך יד מכוונת, ועל כך התווכח לא מעט עם שר האוצר שלו, בנימין נתניהו. בקדנציה הראשונה שלו פקד משבר מוניטרי גדול את ישראל: הריבית הייתה גבוהה, שער הדולר חצה את רף חמשת השקלים, ושרון לחץ על הנגיד דאז להפחית את הריבית. הוא האמין שהדרך לחזק את הפריפריה היא בבניית כבישים ותשתיות, וכשישב עם אנשיו, שרטט את קו הרכבת בין שדרות לתל אביב.

עם נושאי דת ומדינה העסיקו את שרון בתקופתו כראש ממשלה. עורך דין דב וייסגלס, ששימש ראש לשכתו של שרון, סיפר לוואלה! חדשות כי הקשיים שהרבנות הערימה על מתגיירים בני העלייה הרוסית הפריעו מאוד לראש הממשלה לשעבר. הוא הקים את הרשות הלאומית לגיור וניסה לייצר מסלול מהיר לגיור.

היועצים הסבירו מה זה טרנסג'נדרים

שרון אולי הכעיס את העולם החרדי ואת הרבנים כשהקים ממשלה עם יוסף (טומי) לפיד וביטל את משרד הדתות, אבל נותר אורח רצוי בחצרותיהם של הרבנים. מנכ"ל משרדו, אביגדור יצחקי, ציין בנושא גיוס בני הישיבות, כי שרון למעשה עמד לצדם, וחשב שהדרישות לגיוס נובעות משיקולים פוליטיים ולא מצורך אמיתי. רבקה פלוך, היועצת לענייני חרדים הראשונה במשרד ראש הממשלה, הסבירה כי שרון ראה בלימוד תורה את המשך קיומו של העם היהודי.

ומה בנוגע לשוויון לנשים? מסתבר כי שרון דרש להשוות ייצוג לנשים בדירקטוריונים של חברות ציבורית, תמך תקציבית בנשים מוכות, וגם ראה חשיבות בביקור במקלטים ובמרכזי סיוע לנפגעי תקיפה מינית. על אף שיועציו צריכים היו להסביר לו מה זה טרנסג'נדרים, הוא הסכים להיפגש עם נציגי קהילת הלהט"ב, עוד לפני שאלה עלו לכותרות על בסיס קבוע. מבחינת הקהילה הגאה, לפגישה הזו עם ראש הממשלה הייתה חשיבות תודעתית רבה.

עוד במהדורה:

למה שרון זוכה לסיקור כזה מקיף וזכרו של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר נדחק לשוליים? למרות שכבר לפני שמונה שנים ירד שרון מהבימה הציבורית הפרידה ממנו השתלטה על סדר היום התקשורתי. זה לא היה כך לפני כשנה וחצי, כשראש הממשלה יצחק שמיר נפטר. מה הסיבות לסיקור השונה?

סגן נעם רובינשטיין, מטיילת ישראלית, נהרגה בסוף השבוע במהלך טרק בשמורה בדרום צ'ילה. נעם קפאה למוות במהלך סופת שלגים פתאומית. המחלץ חיליק מגנוס מסביר איך למנוע אסונות כאלה, איך צריך להתכונן, מה לקחת - ומה מספר המטיילים המינימלי המומלץ לטרק בהרים.

בניגוד לחוק: מספסרים בקברים סמוך לקברו של הרב עובדיה. תעריף הקברים הסמוכים לקברו של המרן קפץ פלאים ומתווך מספסר בקברים האלה בניגוד לחוק. יקי אדמקר, כתב וואלה! יהדות, חושף את הפרטים.

התחזית: היום מעונן חלקית עם גשם קל, ממחר התחממות עם סיכוי לגשם בשעות הבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully