וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימן עם עיפרון על המפה: המזכיר הצבאי נפרד משרון

גדי שמני

11.1.2014 / 22:56

אלוף (במיל') גדי שמני צעד בשבילים בהם צעד אריק שרון, כמג"ד 890, מפקד סיירת הצנחנים והחטיבה האדומה. לאורך השנים נפגש בו והכיר את היכולות הייחודיות שלו. טור פרידה

הכרתי את אריק שרון במשך שנים ארוכות. זה אדם שכולנו גדלנו על המורשת שלו, על מורשת הקרב של הצנחנים. במידה רבה צעדתי בשבילים שהוא צעד: מג"ד 890, מפקד הסיירת ומפקד חטיבת הצנחנים. כשהייתי מפקד חטיבת חברון בשנים 96'-97', בזמן החתימה על הסכם חברון, בבוקר יום שישי אחד הודיעו לי שאריק שרון שהיה אז חבר כנסת מגיע למחסום תרקומיא לאחר החתימה על ההסכם כדי לקחת אותו לסיור.

פגשתי אותו במחסום, הוא קרא לי לתוך הרכב הממוגן ונסענו לסייר בחברון, בקו התפר בין החלק שבשליטה ישראלית לבין החלק שבשליטה פלסטינית, לפני יישום ההסכם. כבר בדרך הוא התחיל לערוך לי חידות. ראית שהוא מכיר את השטח הכרות מדהימה. בדרך הוא סיפר לי כמה אנקדוטות, לא היה ואדי או שביל או גבעה שהוא לא הכיר בעל פה. כשסיירתי אתו בעיר והסברתי על סידורי הביטחון והוא הסתכל עליי בחצי זווית ואמר: "אני עוד אבוא לבקר אותך ולאחר שתיישמו את זה, נראה איך זה עובד".

בפעם הבאה שנפגשנו הייתי מפקד אוגדת עזה בתחילת שנות ה-2000. שוב ביום שישי, אומרים לי: ראש הממשלה נמצא בעמדת תצפית לא רחוק משדרות והוא מבקש שתגיע אליו. טסתי לשם וראיתי את הרכב שלו וליד המאבטחים שלו היסטריים מהקרבה לגדר, אזור בו היו אירועי ירי. הגעתי לעמדת התצפית וראיתי אותו עומד עם שני חיילים צעירים וכשהוא מתבונן במשקפת לתוך עזה.

רגישות מיוחדת לנפגעים

אמרתי לו שלום והוא שאל כמה שאלות והצביע על משהו בעומק השטח בעזה. היתה שם רפת והוא רצה לדעת של מי היא. במקרה ידעתי, כי הרפת היתה במפות הקוד שלנו, היא היתה נקודת יחוס. הוא שאל: "יש פרות ברפת?". זו היתה שאלה בעייתית כי היא היתה במדרון אחורי ולא בדקנו האם ישנן שם פרות. מאותו יום הבנתי שאני צריך להתייחס לנושא הפרות בצורה יותר רגישה.

בפעם הבאה שפגשתי בו הייתי ראש חטיבת המבצעים במטכ"ל ועסקנו בתכנון ההתנתקות. נדרשנו להציג לו מדי פעם את התכניות להתנתקות ובניית מכשול ההפרדה. מה שהדהים בו זו הבקיאות בשטח: מצד אחד אסטרטג גדול ומצד שני יודע כל פרט. כשהיה צריך לסמן משהו במפה הוא היה לוקח את העיפרון ומשרטט את הקו, זאת בזכות הבקיאות העצומה שלו בשטח. הוא היה אסטרטג גדול וטקטיקן מדהים. ולראיה, כשהייתי מזכירו הצבאי, כל פעם שדיווחתי על תקרית כזו או אחרת הוא תמיד ידע על גבעה סמוכה ושאל על הפרטים הקטנים.

לאריק היתה רגישות מיוחדת לנפגעים: פעם נפל קסאם ברפת של קיבוץ סעד ואחרי שדיווחתי לו על הנפילה שלא גרמה לנפגעים, מאוד הטריד אותו אם הפרות, שהיו מעוברות באותה תקופה סבלו מהפלות בשל הלחץ. היתה לו רגישות לאנשים, לבעלי חיים ולכל מה שסבב אותו. לאריק היתה מנהיגות מאוד מיוחדת. הוא לעולם לא רצה שאנשים יעשו דברים מתוך כפיה אלא מתוך שכנוע ויאמינו במה שהם עושים. מה שהכי אפיין אותו הוא השקט שבו התנהל. מדבר שקט עושה בשקט, אדם מאוד ביישן ומנומס.

אלוף (במיל') גדי שמני היה מזכירו הצבאי של ראש הממשלה לשעבר שרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully