וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מודה ששרון נלקח מחיינו הציבוריים לפני שהמיט עוד אסון"

הח"כית מהבית היהודי פרסמה "הספד", שבו הגדירה את שרון "מגדולי הבונים של ארץ ישראל - וגדול מחריביה". פעיל הימין נועם פדרמן עתר נגד קבורתו של שרון בחוות שקמים

צילום: עומר מירון, דניאל בוק, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

ההודעה על מותו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, עוררה תגובות רבות בארץ ובעולם. שרים, חברי כנסת, שועי עולם ופקודים לשעבר בצבא הביעו הערב (שבת) צער על לכתו של מפקד צבא נערץ, פוליטיקאי שנוי במחלוקת וראש ממשלה אהוב. חברת הכנסת אורית סטרוק (הבית היהודי) פרסמה אף היא הודעה בעקבות מותו של שרון, אך בחרה "להודות גם לקדוש ברוך הוא, על כך ששרון נלקח מחיינו הציבוריים בטרם הספיק להמיט על תושבי יהודה ושומרון, ועל תושבי 'עוטף יו"ש' את האסון שהמיט על מתיישבי גוש קטיף ועוטף עזה".

סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
אריאל שרון, האיש שהשפיע יותר מכולם
הלוויית שרון ביום שני, סגן נשיא ארה"ב יגיע
אובמה ספד לשרון: הקדיש את חייו למען ישראל

אורית סטרוק ביום עיון לחברי כנסת חדשים, ינואר 2013. טלי מאייר
"הישגים מרשימים, וגם מהלכים אסוניים". אורית סטרוק/טלי מאייר

ח"כ סטרוק הוסיפה כי "שרון היה מגדולי הבונים של ארץ ישראל - וגדול מחריביה. מי שידע לנצח את הטרור, ומי שהפך את כל דרום הארץ למוכה טרור". לדבריה, "נחישותו העצומה ויכולתו להחליט - ולבצע, אפשרו לו להגיע להישגים מרשימים, וגם למהלכים אסוניים". בעקבות ההד התקשורתי לו זכו דבריה של ח"כ סטרוק, היא פרסמה הודעת הבהרה שבה כתבה: "לצערי דבריי הובנו באופן לא נכון וברצוני להבהיר כי לא התפללתי למותו של שרון, לא ביקשתי שייחלה, לא קיוויתי שכך תיפסק כהונתו כראש ממשלה ואין בי שמחה על הדרך שבה סיים את חייו. אינני מנהלת את פנקס החשבונות של הקדוש ברוך הוא, אבל במבחן המציאות, העובדה שלא יכול היה להמשיך בתכניות ההרס והגירוש שלו - הצילה את מדינת ישראל מהידרדרות נוראה".

שרון, שלחם בכמה ממערכות ישראל, היה שר הביטחון בימי מלחמת לבנון הראשונה ולימים עמד בראש ממשלת ישראל, יזם ב-2005 את תכנית ההתנתקות, שבמסגרתה ישראל פינתה יישובים ישראליים ברצועת עזה ובצפון השומרון. אנשי ימין רבים זעמו אז על "הגירוש" כדבריהם של כ-8,000 מתיישבים, אך הביעו את צערם העמוק על לכתו. יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, כתב בהודעת ההספד שפרסם כי "אריאל שרון תמיד היה בנקודת ההכרעה". לדבריו, "הוא היה מצביא גדול שקם למדינת ישראל. חלקו של אריאל שרון בביטחון ישראל ייזכר לעד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אריאל שרון מת. GettyImages
אריאל שרון מת/GettyImages

דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, אמר כי "זהו יום עצוב, ללא הסתייגויות. שרון היה אדם ענק שמדינת ישראל חבה לו הרבה מאוד. המצביא הגדול ביותר של העם היהודי זה 2,000 שנה. חצה את התעלה, הקים יישובים בכל רחבי הארץ, מיגר את הטרור כשכולם חשבו שאי אפשר".

תכנית ההתנתקות. GettyImages
פינוי היישובים בגוש קטיף ב-2005/GettyImages

פעיל הימין נעם פדרמן הודיע כי בכוונתו לעתור מחר לבג"ץ בדרישה שלא לאפשר את קבורתו שרון בגבעת הכלניות שליד חוות שקמים, בטענה כי לא מדובר באתר קבורה מוכרז. פדרמן פנה השבוע בעניין לשרת הבריאות יעל גרמן וקרא לה שלא להעניק תעודת פטירה לשרון כיוון שגבעת הכלניות – מקום קבורתה של לילי שרון, הינה שמורת טבע. "חוק זה חוק", אמר פדרמן הערב, "לא מפתיע שמי שבחייו פעל נגד החוק המוסרי וגירש אלפי בני אדם, ייקבר בניגוד לחוק".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully